SWOT analýza: jak a hlavně proč ji sestavit

Rozhodli jste se vnést do svého marketingu systém, ale nevíte, jak začít? Užitečným prvním krokem je zmapování všech faktorů, na kterých v boji s konkurencí můžete stavět, a které vám naopak mohou podrazit nohy. K utřídění myšlenek se nejlépe hodí SWOT analýza. Je jednoduchá, dobře použitelná, a když ji sestavíte správně, máte hotovou i polovinu práce s marketingovou strategií. […]

Autor: |2017-12-17T22:53:38+01:007. 4. 2011|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , |

Znáte svou konkurenční výhodu?

Tuhle otázku kladu na marketingových kurzech ráda a často. A pravidelně na ni dostávám stejnou odpověď: je to kvalita, spolehlivost a individuální přístup. Tyhle tři „pilíře“ napadají automechaniky, kadeřnice, prodejce hraček, HR specialisty i pracovníky v telekomunikacích. Ale – dá se na tom stavět marketing? […]

Autor: |2018-05-04T14:29:56+01:0022. 3. 2011|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , |

Nejčastější marketingové omyly českých firem

Drobní podnikatelé v Česku určitě nemají zrovna na růžích ustláno. Ale to nic nemění na tom, že si občas šlapeme po štěstí zcela vlastními silami. Jak? K nejčastějším omylům, které malým českým firmám brání v úspěchu, podle mě patří následujících pět. […]

Autor: |2017-07-12T18:47:53+01:002. 3. 2011|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , , , |

10 důvodů, proč (ne)být na Facebooku

Také už máte firemní stránku na Facebooku? A pokud ne, každý vás přesvědčuje, že kdo na největší sociální síti není, jako by nebyl? I když se do vln sociálních sítí bezhlavě vrhá jeden živnostník za druhým, firemní stránka na Facebooku zůstává jen jedním z mnoha dostupných nástrojů. A podobně jako ty ostatní se nehodí úplně pro každého. Pokud stále váháte, zda firemní „fan page“ zřídit, nebo ne, zkuste si po pravdě odpovědět na následující otázky. […]

Autor: |2017-12-15T22:55:16+01:0015. 2. 2011|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , |

Průzkum: Marketingová podpora malých firem

Průzkum marketingového chování drobných podnikatelů také zjišťoval, jakou podporu by malé firmy pro své podnikání uvítaly. Odpovědi prozrazují, že zejména mezi živnostníky a nezávislými profesionály existuje poptávka po školení, poradenství a tištěných či elektronických materiálech, šitých na míru jejich potřebám. […]

Autor: |2018-05-04T14:29:37+01:0028. 1. 2011|Kategorie: Autentický marketing|

Průzkum: Komunikační nástroje drobných podnikatelů

Drobní podnikatelé v marketingu nejčastěji sázejí na webové stránky a vizitky. K oblíbeným nástrojům patří také osobní prodej a akce pro zákazníky. Nejméně často naopak využívají sponzoring a Zlaté stránky. To jsou výsledky průzkumu, kterého se v červnu 2010 zúčastnilo 70 živnostníků a nezávislých profesionálů. […]

Autor: |2017-12-15T22:55:08+01:0011. 1. 2011|Kategorie: Marketing bez reklamy|

Průzkum: Marketing malých firem v ČR

Co si představíte, když se řekne marketing? Máte marketingový plán a poslání? Jaké marketingové nástroje používáte? A jakou podporu byste ve svém podnikání uvítali? To byly hlavní okruhy otázek, které jsem v červnu 2010 položila celkem 70 respondentům z řad drobných podnikatelů, volnonožců a živnostníků. V několika článcích prezentuji zjištěné výsledky. […]

Autor: |2017-07-13T10:08:12+01:0029. 11. 2010|Kategorie: Psychologie podnikání|

Průzkum: vzorek účastníků

Dotazník vyplnilo celkem 70 respondentů z řad majitelů malých firem, živnostníků a nezávislých profesionálů písemně nebo elektronicky. Písemná forma dotazníku byla distribuována účastníkům srazu nezávislých profesionálů Navolnenoze.cz ve Valticích ve dnech 4. – 6. června 2010 a pražským podnikatelkám na školení společnosti Odyssey Performance Enhancement Network 1. a 2. června 2010. […]

Autor: |2017-07-13T10:10:05+01:0029. 11. 2010|Kategorie: Psychologie podnikání|

Jak stanovit dobrou cenu

Cena je pro většinu drobných podnikatelů kritickým parametrem. Cifra, ke které více méně intuitivně dospívají, ale často nestačí ani na pokrytí všech nákladů. Vodítkem pro stanovení ceny je pro některé živnostníky konkurence, stejně často jsou však určovány víceméně namátkou.  […]

Autor: |2017-07-12T18:52:28+01:0014. 10. 2010|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , , |