Co potřebujete vědět ke stanovení ceny

Jak určit cenu mých produktů nebo služeb? Kolik si za tuhle zakázku mám říct? Tyhle otázky často trápí nejednoho drobného podnikatele. Určit cenu, která je férová pro vás i pro zákazníka, vyžaduje vědět dvě věci; roli, jakou cena hraje v rozhodovacím procesu vašeho zákazníka, a faktory, které ovlivňují vaši cenu. […]

Autor: |2017-07-12T18:01:20+01:0031. 1. 2012|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , , |

Proč Marketingová kouzla?

Pro některé bloggery je změna letopočtu příležitostí k bilancování, co přinesl uplynulý rok. Případně k výhledům, co na nás chystá ten příští. Nedělala jsem to loni a nebudu se do toho pouštět ani letos. Místo toho se pokusím shrnout, co dělá moji značku značkou. Takže – tady je pět základních principů, na kterých stavím svoje Marketingová kouzla. […]

Autor: |2018-05-04T14:36:53+01:002. 1. 2012|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , |

Tři dobré důvody, proč se vyhnout slevovým serverům

Ačkoli slevové servery vtrhly na český trh teprve loni, je jich přes dvě stovky a jejich služeb už alespoň jednou využily dvě třetiny internetové populace. Možná i vás už napadlo zkusit na některém z nich nabídnout svoje služby. Ale to, co vypadá jako výhodný a snadný způsob propagace, může mít zejména pro menší firmy smutné konce. A to hned ze tří důvodů. […]

Autor: |2017-07-12T18:05:15+01:0027. 11. 2011|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , |

Neházejte PR do žita. Může se hodit.

„Public relations? To vůbec není pro nás. S tím máme hrozně špatné zkušenosti.“ Prakticky stejnou větu jsem poslední dobou vyslechla od několika různých klientů. Bylo mi to divné, tak jsem se ptala dál. A zjistila, že to, co zažili, mělo se skutečným PR jen pramálo společného. […]

Autor: |2018-05-04T14:51:14+01:0023. 10. 2011|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , |

Nefunguje vám marketing? Možná vím proč.

Čím déle působím jako marketingový poradce, tím víc jsem o tom přesvědčená: marketing funguje, když se mu věnujete. Přesto se občas potkávám s klienty, kteří navenek dělají všechno správně, a jejich firma přesto ne a ne se postavit na nohy. Podle mé zkušenosti za tím nejčastěji stojí jeden ze tří důvodů. […]

Autor: |2017-12-17T22:53:38+01:004. 8. 2011|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , |

Bimbo slečny Velezradné

Bimbovu prodejnu Žertovných a kratochvilných předmětů, jakož i ptákovin, najdete v ulici Na Desátém vejci číslo 4 v Ankh Morporku. A taky v knížce Terryho Pratchetta Zimoděj. „Je-li to směšné, je to bimbo!“ hlásá reklamní nápis. Ptáte se, co to má společného s marketingem? Správná otázka. Všechno… […]

Autor: |2018-05-04T14:31:23+01:002. 7. 2011|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , |

Jak se neminout cílem

O tom, že marketingový plán je základem celého podnikání, píšu docela často. Z toho samozřejmě vyplývá další otázka, totiž jak takový marketingový plán vytvořit. Nejdůležitější je první krok – stanovit si cíl. „Celý marketingový plán je určován vytčeným cílem,“ říká ve své knize Vysoce účinný marketingový plán Peter Knight. A připomíná, že cíl by měl být užitečný, jasný a snadno pochopitelný. […]

Autor: |2017-07-12T18:20:48+01:002. 7. 2011|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , |

K čemu vám pomůže poslání

„Nejste vy na to poslání nějaká umanutá?“ ptají se mě občas účastníci marketingových kurzů. No, nejspíš na tom něco bude. Ke své obsesi mám ale docela dobrý důvod. Správně formulované poslání se může stát praktickým základem, na kterém dokážete při troše šikovnosti vystavět celý marketing. […]

Autor: |2017-07-11T12:29:48+01:0017. 5. 2011|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , |