Rituály v podnikání

Rituály odjakživa pokládám za užitečné a potřebné. Usnadňují naší psychice přejít z jedné životní fáze do druhé a srovnat se s věcmi, které nemůžeme změnit. Pomáhají nám najít v životě smysl, plnit si sny, vize a cíle i nechat jít věci, které už nám neslouží. […]

Autor: |2018-09-25T17:11:54+00:0025. 9. 2018|Kategorie: Podnikatelské rituály|Štítky: , , , , , |

10 způsobů, jak lépe poznat své zákazníky

Kdo je váš klient? Když na tuhle otázku dokážete dobře odpovědět, propagace vašich produktů a služeb rázem začne být podstatně snadnější. Dokážete odhadnout, které prodejní argumenty zaberou. Víte, které marketingové kanály je pro vás efektivní použít. A stále vás napadají nová témata na další videa či blogové články. Jak ale relevantní informace o vašich klientech zjistit? Vyzkoušejte následující desatero způsobů. […]

Co je vaše téma?

Tohle může být zábavná hříčka na odlehčení. Stejně jako poslední dílek do skládanky, díky kterému vám vaše poslání, vize a hodnoty najednou zacvaknou do sebe. Spočítejte si tarotový symbol vašeho podnikání. Budete potřebovat datum, kdy váš byznys oficiálně spatřil světlo světa. Pokud jste OSVČ, nejspíš to bude datum, kdy vám vydali živnostenský list. U firmy to bude den zápisu do obchodního rejstříku. Pokud jste podnikání měli přerušené nebo živnostenských listů vlastníte víc, vezměte datum, které sami považujete za nejvýznamnější. Napište si pod sebe den, měsíc a rok. A všechna tři čísla sečtěte. Vyjde vám čtyřmístné číslo. Sčítejte jednotlivé číslice, dokud [...]

Autor: |2018-06-26T12:17:18+00:0026. 6. 2018|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , |

Marketingové bludy: blogováním se nedá uživit

Blog si můžete psát. Ale nečekejte, že vás to bude živit. Leda byste na něm měli spoustu reklamy, zapojili se do všech možných affiliate programů a každý den ho aktivně propagovali. Je to skutečně tak, nebo je to jen další ze série různých zakořeněných marketingových bludů? Na tohle téma jsem vyzpovídala Veroniku Hurdovou, spisovatelku a autorku blogu Krkavčí matka. Docela jsme se zapovídaly. Takže vzniklo nejdelší video z celé dosavadní série. Dozvíte se v něm: Jak se člověku stane, že se najednou živí blogem Jak se obejít bez agresivní reklamy a affiliate programů Jak se dá skloubit práce [...]

Autor: |2018-06-12T09:15:23+00:0012. 6. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , |

Jak zvládat negativní komentáře

Napíšete článek nebo natočíte video. Pečlivě formulujete své myšlenky, formátujete, krátíte a vylepšujete. Vyvěsíte ho na internet a těšíte se na souhlasné a podpůrné reakce. Jenže místo nich se objeví negativní komentář, nebo dokonce nastane to, pro co má angličtina zvukomalebný název shitstorm. Tak jsem zkusila sepsat, jak si v takové situaci uchovat nejen dobrou reputaci, ale hlavně duševní zdraví. […]

Autor: |2018-05-29T22:05:58+00:0029. 5. 2018|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , |

Marketingové bludy: s GDPR skončí marketing

Nařízení GDPR, které vstupuje v platnost 25. května 2018, bude znamenat doslova konec většiny marketingových aktivit. Volnonožci a živnostníci už nebudou moci ani rozesílat newslettery, ani vytvářet databáze svých zákazníků. Je to pravda, nebo zase nějaký marketingový blud? To si povíme v tomhle videu. Na moje otázky v něm odpovídá Petra Dolejšová z advokátní kanceláře eLegal. […]

Autor: |2018-05-15T18:23:33+00:0015. 5. 2018|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , |

Autentický marketing

Poslední dobou potkávám dva typy drobných podnikatelů. Jedni se inspirují marketingovou strategií velkých korporací a snaží se, pokud možno automatizovaně, oslovit co nejvíce lidí. Však on se někdo chytne. Druzí se od mainstreamu snaží distancovat. Marketing je pro ně zlo, kterým si slušný podnikatel přece nebude špinit ruce. Podle mě existuje ještě třetí cesta, kterou já sama používám a vedu po ní i své klienty. Marketing je podle mě v podstatě všechno, co firma dělá. Jaké produkty a služby nabízí, jak oslovuje zákazníky, i jak zachází se svými dodavateli a zaměstnanci. Bez marketingu se tím pádem nedá podnikat. Ačkoli má špatnou [...]

Autor: |2018-05-04T15:07:55+00:0030. 4. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , , |

Jak proměnit koníček na podnikání

„Teda, ty by ses tím mohl/a živit.“ Podobnou větu už jste možná v životě slyšeli. Pravděpodobně ji pronesl někdo z vašich známých při pohledu na něco, co jste vyrobili vlastníma rukama. Nebo poté, co zkusil něco, co zatím děláte jako koníčka. Ať už šlo o masáž, květinové aranžmá nebo horoskop. Pokud se vám ta věta zavrtala do mozku a od té doby přemýšlíte, jak ze své zájmové činnosti udělat byznys, vyzkoušejte následujících pět kroků. […]

Autor: |2018-09-18T13:27:36+00:0019. 4. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , , |

Na co si dát pozor při tvorbě webu

Jste řemeslník, masérka, kadeřnice, nebo vlastníte pekárnu či květinářství? Pak je pravděpodobné, že jste takovou nabídku dostali e-mailem také. Nějaká firma vám chce za levné peníze předělat webové stránky. Máte na to přistoupit? A co všechno si potřebujete ohlídat? Tady jsou moje doporučení. […]

Autor: |2018-03-30T22:29:02+00:0030. 3. 2018|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , |