Bostonská matice

Jste výrobní či prodejní firma a máte v portfoliu větší množství produktů? Pak se pravděpodobně (alespoň občas) ptáte, jaký podíl má který z nich na celkovém zisku a jakým způsobem přispívá k podílu vaší firmy na trhu. Případně které výrobky poctít marketingovou podporou a které raději potichu vyřadit z nabídky. Odpovědi vám může poskytnout nástroj, zvaný Bostonská matice. […]

Autor: |2018-05-04T14:45:44+00:0015. 2. 2010|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , |

Guerillový marketing

„Čas guerillového marketingu přichází tehdy, když už zákazník není ochoten reagovat na akce konvenčního marketingu, nebo se jimi dokonce cítí obtěžován,“ říká ve své knize Guerillový marketing, aneb jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu , německý sociolog a marketingový specialista Thomas Patalas. […]

Autor: |2017-07-12T20:54:55+00:0018. 1. 2010|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , , |

Máte marketingový plán?

Tuto zdánlivě nevinnou otázku jsem položila na kurzu základů marketingu. Výsledky pro mě byly víc než překvapivé: ruku nezvedla ani polovina účastníků. Tak jsem to další den zkusila znova na kurzu pro pokročilé. S víceméně stejným výsledkem. […]

Autor: |2017-07-12T21:07:02+00:0030. 12. 2009|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , , , |

RSS kanály vám usnadní život

Různých nástrojů, jak o sobě dát zákazníkům vědět, existuje v dnešní marketingem poněkud přesycené době velká spousta. Ať už píšete blog, publikační web nebo pravidelně aktualizované firemní stránky, máte v zásadě tři možnosti, jak nové informace dopravit k zákazníkům. Vyvěsit je na web a čekat, až si je zákazníci sami najdou, zasílat jim je e-mailem, nebo využít RSS kanály. […]

Autor: |2017-07-12T21:04:38+00:0027. 11. 2009|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , , |

Žeru brouky

Takhle moje kamarádka popisuje fenomén, v anglosaských pramenech známý jako Feast or Famine. Respektive jeho stinnou tvář. S tímhle jevem více či méně úspěšně válčí skoro každý živnostník, nezávislý podnikatel nebo malá firma. Práce totiž nikdy není „tak akorát“. Buď jí máte málo, nebo doslova nevíte, kam dřív skočit. Dá se s tím vůbec něco dělat? […]

Autor: |2018-05-04T14:08:11+00:0029. 10. 2009|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , , , |

Sociální sítě: musíme tam všichni?

Tak už jsem tam taky. Pravda, odolávala jsem dlouho. Až přišla zakázka, pro kterou to bylo nezbytné. Tak jsem se přihlásila a radostně užívám výhod a občas i stinných stránek. Pravděpodobně jste tam taky, a pokud ne vy, dost možná vaše asistentka, bývalí kolegové, kamarádi a klienti. A s téměř 100% pravděpodobností taky vaše náctileté děti. Řeč je samozřejmě o Facebooku a sociálních sítích jako fenoménu dneška.

Autor: |2018-01-03T14:22:07+00:0023. 9. 2009|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , , |

Webináře: jak školit v pyžamu

Tématem vhodného oblékání na školení se zabývá každá druhá příručka pro lektory. Přesto - dnes už můžete klidně školit v pyžamu, v trenýrkách či dokonce v teplákách, a klidně si k tomu vzít i pantofle. Taky vlastně vůbec nemusíte vstávat z postele. Vaši studenti či posluchači to dost možná udělají stejně. I v Čechách už totiž můžete využívat technologii školení přes internet - tzv. webináře.

Autor: |2017-07-11T16:39:42+00:001. 9. 2009|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , , , |

Fake it till you make it

Pravidlo „Fake it till you make it“ se používá k posílení sebedůvěry při veřejných prezentacích i k boji s depresí nebo závislostmi. V podnikání pak zejména v začátcích nebo ve chvíli, kdy chcete svou firmu posunout na novou úroveň. […]

Autor: |2017-07-12T21:08:46+00:007. 8. 2009|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: |

Krize v médiích, média v krizi

Na počátku bylo slovo. Loňská ekonomická krize zřejmě začala podobně jako evangelium svatého Jana. Slovo, a to konkrétně tištěné či vyřčené v médiích, v ní hrálo a hraje zásadní roli. Po první fázi, kdy média pomohla krizi nastartovat a pořádně rozjet, přichází druhé dějství. Krize ovlivňuje samotná média.

Autor: |2017-07-11T17:25:55+00:008. 7. 2009|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , |

Marketing, hubnutí a magie

Tyhle tři věci zaměstnávají lidi už od pradávna. Vždyť kdo by nechtěl být krásný, mocný a bohatý! Ačkoli to zní nepravděpodobně, mají společnou ještě jednu věc. Postupy, které zaručeně vedou k cíli, jsou jednoduché, snadno pochopitelné a volně dostupné. Přesto se najde jen málo odvážlivců, ochotných se jimi skutečně řídit. […]

Autor: |2018-05-04T15:21:13+00:009. 5. 2009|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |