Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.

V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.

Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.

MĚSÍČNÍ VÝDAJE

ROČNÍ VÝDAJE

ODEČTY

POČET HODIN

1
Kalkulátor počítá 17 pracovních dnů v měsíci. To je průměrná doba se započítáním dovolené, nemocí a školení.

K nákladům kalkulátor automaticky přičítá rezervu 10 %.

Minimální hodinová sazba vám pomůže:

  • přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
  • obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
  • rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
  • určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Chci konzultaci

Liší se výsledek od skutečnosti?

Pak je nejspíš načase s tím něco udělat. Chcete, aby vaše cena nejen vydělala na náklady, ale také vám přitahovala ty správné zákazníky? Přijďte se poradit s marketingovou čarodějnicí.
Chci konzultaci

Přečtěte si ještě tyhle články:

Jak na výměnný obchod

Ty mi dáš kozu a já tobě čtyři slepice. To je princip výměnného obchodu, který je starý jako lidstvo samo. Používal se dávno před tím, než byly vynalezeny peníze. Zvlášť silně je zakořeněný v tradičně [...]

5 užitečných výpočtů pro váš byznys

Funguje vaše podnikání podle vašich představ? Jedna věc je, jaký z něj máte pocit. A ta druhá fakta a čísla. V tomhle článku najdete inspiraci na pár jednoduchých výpočtů, které se vyplatí občas udělat. […]

Jak nepřepálit zdražení

Zvýšit ceny radím klientům poměrně často. Zaprvé proto, že mnoho českých volnonožců a živnostníků, které potkávám, je dlouhodobě pod cenou. A zadruhé považuji zdražení za nástroj, který když se používá aspoň trochu [...]

Cenotvorba: je to v hlavě

9 psychologických důvodů, proč děláme chyby v pricingu Když se řekne cenotvorba, většina lidí si vybaví nějaký výpočet. Jak si cenu správně spočítat, aby byla zisková a dobře fungovala na trhu. Podle mě je ale tvorba ceny [...]

  • Sebe sabotáže

Sabotujete sami sebe?

Sebe sabotáž je obecně takové chování, kterým sami sobě bráníme v dosahování svých cílů. Zvláštní kapitola jsou sebe sabotáže finanční. V tomhle článku jsem shrnula ty nejčastější. […]

Kazí vám konkurence cenu?

Nastavíte si cenu služby nebo produktu, se kterou jste opravdu spokojeni. Ujistíte se, že jste plus mínus v souladu s trhem. A pak se objeví konkurence, která srovnatelnou věc nabídne o hodně levněji. Tenhle fenomén se na trhu označuje [...]

Za spolupráci děkuji: Martin Perlík a David Karban