3 malé rituály na peníze

/3 malé rituály na peníze

Pokud čekáte návod, jak bezpracně a jednoduše vyčarovat nějaké peníze navíc, pak vás nejspíš zklamu. Ani vám neporadím, jak konečně vyhrát ve sportce. Tenhle článek je o tom, jak poměrně jednoduchými postupy můžete zlepšit svůj vztah k penězům jako takovým. Tím pádem je budete vydělávat s větší lehkostí a lépe se vám je podaří udržet.

Rituál je jakýkoli vědomý krok, který činíte s cílem podpořit něco ve svém životě. Tedy to nemusí být nic velkého a už vůbec ne ezoterického.

Za nejúčinnější postupy, jak zlepšit svůj vztah k penězům, osobně považuji odpuštění a systematickou práci s introjekty. Ale pomoci mohou i mnohem menší věci. Třeba tyhle tři.

Ukliďte si v peněžence

Představte si, že jste bankovka. Cítili byste se ve vlastní peněžence dobře?

Hodně lidí má totiž v peněžence všechno jiné než peníze. Účtenky, cizí vizitky, poznámkové lístečky, proštípnuté lístky na tramvaj, staré nákupní seznamy, slevové kupóny, věrnostní kartičky. Zvláštní je, že stejní lidé si často stěžují na to, že peněz není dostatek.

Proto si na peníze udělejte místo. Začněte tím, že z peněženky všechno vyndáte. Zkontrolujte, zda není roztržená nebo příliš odřená. Pokud ano, nechte ji opravit, nebo rovnou pořiďte novou.

Účtenky založte do účetnictví a všechno, co není aktuální, vyhoďte. Zbavte se slevových kartiček, které pravidelně nepoužíváte. Nebo si je nahrajte do mobilu. Bankovky srovnejte podle hodnoty, číslovkou ke stejné straně.

Stejný postup si zvykněte opakovat pravidelně.

Noste u sebe větší částky peněz

„Ale to bych je mohl/a ztratit!“ „Co mám u sebe, to vždycky utratím.“ „Nebo mě někdo přepadne a všechno mi sebere.“ Tohle je přesně ten typ obav, na které tahle technika funguje.

Když jsem o ní poprvé četla v knize Jozefa Kariky Magie peněz, sama jsem u sebe byla zvyklá nosit maximálně dvě stovky. Tak jsem si do peněženky dala dvoutisícovku a sledovala, jestli se něco bude dít. Dělo.

Schválně vyzkoušejte sami. Začněte (jako já) částkou, která už vám připadá jako dost peněz. Sledujte, jak se budete cítit. Už to je zajímavá informace. Když vám daná částka začne připadat komfortní, postupně navyšujte.

Technika funguje jen s penězi, které jsou vaše. S vypůjčenými nebo erárními bankovkami se vaše mysl bude chovat jinak. Podstatou je zvyknout si na větší hotovost. Pokud máte přece jen strach, že je utratíte, dejte si bankovky do peněženky v cizí měně.

Praktikujte vděčnost

V životě se často soustředíme na věci, které fungují špatně. Zaměřujeme se na vlastní chyby a selhání, hýčkáme si staré křivdy a trápíme se věcmi, které neodpovídají našim představám.

„Lidé mají tendenci trávit více času přemýšlením o tom, co je v životě špatně, než je užitečné. Toto zaměření na negativní události vede k úzkosti a depresím. Jeden způsob, jak se tomu vyhnout, je zlepšit se v přemýšlení o tom, co šlo dobře,“ píše zakladatel pozitivní psychologie Martin Seligman 

S penězi je to podobně. Když se zaměříme na to, že jich máme málo, právě nedostatek je to, co v našich očích roste. Proto je lepší se vědomě soustředit na to, co už máme a co se povedlo.

Jak na to?

Večer před spaním si v duchu projděte den, který jste právě prožili. A najděte v něm tři věci, za které jste vděční. Možná jste získali nového klienta. Vydělali jste víc, než jste čekali. Podařilo se vám v termínu dokončit práci, která vás ještě ke všemu bavila. Napsali jste a vydali nový článek na blog. Nebo jste se konečně dokopali jít si zaběhat.

Ale mohou to být i mnohem menší věci. Dobrý oběd, hezké počasí nebo příjemný telefonát s kamarádkou.

Váš „deník vděčnosti“ si můžete vést jen tak v hlavě. Nebo si své tři věci každý den psát. Má to tu výhodu, že se k nim po čase můžete vracet. A znovu si uvědomit, že jste vlastně čím dál tím spokojenější a šťastnější…

Foto: Nomad pictures

Autor: | 2017-06-25T12:24:05+00:00 25. 6. 2017|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , |

Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.