2019 13/10

Co vám brání říct si o peníze

Cenotvorba a peníze|

Už se vám někdy stalo, že jste chtěli zdražit, ale netroufli jste si? Nebo jste si dopředu určili férovou cenu zakázky, ale tváří v tvář klientovi vás ji „něco“ přimělo snížit? Podobnou zkušenost má většina lidí na volné noze. To „něco“, co vás zastaví, jsou zpravidla tzv. money blocks, neboli finanční bloky. Denise Duffield-Thomas definuje money block obecně jako cokoli, co nám brání vydělávat takové peníze, jaké chceme. Obvykle jde o kombinaci strachů a introjektů, které se týkají peněz, podnikání nebo vlastní hodnoty. […]

2019 12/9

Andrea Grigerová: Psychologie fontů

Psychologie podnikání|

Vybírali jste někdy písmo na webové stránky, vizitku nebo do e-knihy? Pak vás nejspíš nepřekvapí, že samotný font může ovlivnit, jak budou čtenáři vnímat vyznění celého textu a jakou emoci v nich vyvolá. Zkoumáním vlivu fontů na lidskou psychiku se zabývá psychologie fontů. Jak to celé funguje a co vědomý výběr písma může přinést vašemu podnikání, vysvětluje v rozhovoru fontoložka Andrea Grigerová. […]

2019 27/8

Pyramida produktů

Strategie a plánování|

Jsou zákazníci, kteří k vám přijdou a rovnou si koupí váš nejlepší a nejdražší produkt. Ale je jich relativně málo. Proto dává smysl jim pomoci a uspořádat nabídku produktů nebo služeb tak, aby k vaší vlajkové lodi mohli postupně vystoupat. To je princip modelu, kterému říkám Pyramida produktů. Tradiční marketing používá pro proces získávání zákazníků pojem sales funnel, neboli prodejní trychtýř. Popisuje mechanismus, kdy o vás lidé nejdříve slyší v reklamě, přes média nebo internet. Někteří z nich zabrousí i na vaše webové stránky, vstoupí s vámi do kontaktu, chtějí bližší informace, nakoupí, a jen velmi málo z nich se začne opakovaně vracet. […]

2019 15/8

Jak si poradit s konkurencí

Autentický marketing|

Předstihnout, porazit, zlikvidovat nebo dokonce odstřelit. Podobná slovní spojení ještě leckde najdete v souvislosti s konkurencí. Podle mě je to takový přežitek z minulého století. A ještě navíc se týká spíš velkých firem. V malém podnikání naopak dává smysl si konkurence vážit. Když má nějaká firma monopol, trpí tím především služby zákazníkům. Sama si to uvědomím pokaždé, když jdu na poštu pro balík do ruky. Když naproti tomu víte, že váš zákazník má na výběr a kdykoli může odejít ke konkurenci, aktivně pracujete na tom, aby ho to ani nenapadlo. Vylepšujete, soustředíte se na kvalitu, získáváte zpětnou vazbu, vymýšlíte nové produkty a služby, sledujete trendy, pravidelně tvoříte [...]

2019 16/7

Kate Northrup: Do less (Dělejte méně)

Psychologie podnikání|

Když chcete vydělávat víc peněz, musíte více pracovat. Tuhle rovnici máme uloženou hluboko v sobě a považujeme ji za platnou. Ale co když to tak není? Co když je možné pracovat míň a přitom mít stejný nebo dokonce větší příjem? Nad touhle otázkou se zamýšlí Kate Northrup v knize s příznačným názvem Do less - Dělejte méně. Knížka vyšla v angličtině s podtitulem Revoluční přístup k řízení času a energie pro zaneprázdněné matky. A i když matka nejsem, odnesla jsem si z ní pár užitečných tipů, o které se chci podělit. 1. Respektujte cykly V přírodě se většina věcí a dějů opakuje v nějakém rytmu. V lidském [...]

2019 17/6

Jak si udržet vztah i podnikání

Psychologie podnikání|

Žijete v partnerském vztahu a zároveň podnikáte? Pak se těžko vyhnete tomu, abyste si práci nějakým způsobem nosili domů. Ať už máte radost z nově získané zakázky, nebo vztek na nespolehlivého dodavatele, váš partner nebo partnerka je obvykle první na ráně. Je možné se vůbec nějak vyhnout tomu, aby vám práce zasahovala do vztahu a naopak? Znám několik dvojic, které i v práci skvěle fungují dohromady. Buď podnikají ve společné firmě, ale i když ne, o svých byznysech se navzájem hodně baví, pomáhají si a jsou si vzájemně podporou a inspirací. Je to ale spíš výjimka než pravidlo. […]

2019 19/4

Jak přitáhnout nové klienty

Podnikatelské rituály|

Začínáte podnikat a řešíte, kde seženete první zákazníky? Nebo už nějakou dobu fungujete, ale ještě máte volnou kapacitu, kterou byste mohli zaplnit? Případně máte zákazníků dostatek, ale velká část z nich nejsou lidé, pro které byste chtěli pracovat? Vyzkoušejte postup, který ve své firmě Braid Creative používají Kathleen Shannon a Tara Street. The Chalkboard Method Svému postupu říkají metoda černé tabule. Je to vizuální nástroj pro získávání klientů, ale také tvorbu podnikatelských vizí, formování značky, určování cílů a plánování tržeb i obsahu v malých firmách. Základní věc, kterou budete potřebovat, je černá tabule. Kathleen a Tara měly celou jednu stěnu v kanceláři vymalovanou černou popisovací barvou. První pokusy [...]

2019 20/3

Kolo roku v podnikání

Podnikatelské rituály|

Pokud jste na volné noze nebo máte malou firmu, pravděpodobně taky nestíháte. Hrnete před sebou nekonečný seznam úkolů. K tomu máte kreativní projekty a nápady na nové produkty a služby. Nebo chcete psát knihu či e-book, ale celý den se musíte zabývat jinou prací a večer už vám na to nezbývá ani čas, ani energie. Zkoušeli jste různé techniky time managementu, buzer-lístky a lifehacky. Ale místo zlepšení se dostavuje ještě větší pocit viny. Příčinou totiž pravděpodobně není vaše slabá vůle či nedostatek disciplíny. Možná se jen snažíte tlačit proti přirozeným cyklům, které, ať si to připouštíme nebo ne, mají vliv na [...]

2019 19/2

Podnikání podle Marie Kondo

Podnikatelské rituály|

Pokud alespoň trochu sledujete média, už jste na ni nejspíš narazili. Marie Kondo je japonská specialistka na úklid a organizaci. Je autorkou několika knih, z nichž dvě vyšly i v češtině – Zázračný úklid a Žít s radostí. Velkou vlnu zájmu zejména v Americe vzbudila také její reality show na Netflixu. A její rady jsou podle mě velmi dobře použitelné jak při úklidu, tak v podnikání. […]

Přejít nahoru