Marketingové bludy: s GDPR skončí marketing

Nařízení GDPR, které vstupuje v platnost 25. května 2018, bude znamenat doslova konec většiny marketingových aktivit. Volnonožci a živnostníci už nebudou moci ani rozesílat newslettery, ani vytvářet databáze svých zákazníků. Je to pravda, nebo zase nějaký marketingový blud? To si povíme v tomhle videu. Na moje otázky v něm odpovídá Petra Dolejšová z advokátní kanceláře eLegal. […]

Autor: |2018-12-20T12:00:21+00:0015. 5. 2018|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , |

Autentický marketing

Poslední dobou potkávám dva typy drobných podnikatelů. Jedni se inspirují marketingovou strategií velkých korporací a snaží se, pokud možno automatizovaně, oslovit co nejvíce lidí. Však on se někdo chytne. Druzí se od mainstreamu snaží distancovat. Marketing je pro ně zlo, kterým si slušný podnikatel přece nebude špinit ruce. Podle mě existuje ještě třetí cesta, kterou já sama používám a vedu po ní i své klienty. Marketing je podle mě v podstatě všechno, co firma dělá. Jaké produkty a služby nabízí, jak oslovuje zákazníky, i jak zachází se svými dodavateli a zaměstnanci. Bez marketingu se tím pádem nedá podnikat. Ačkoli má špatnou [...]

Autor: |2018-05-04T15:07:55+00:0030. 4. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , , |

Jak proměnit koníček na podnikání

„Teda, ty by ses tím mohl/a živit.“ Podobnou větu už jste možná v životě slyšeli. Pravděpodobně ji pronesl někdo z vašich známých při pohledu na něco, co jste vyrobili vlastníma rukama. Nebo poté, co zkusil něco, co zatím děláte jako koníčka. Ať už šlo o masáž, květinové aranžmá nebo horoskop. Pokud se vám ta věta zavrtala do mozku a od té doby přemýšlíte, jak ze své zájmové činnosti udělat byznys, vyzkoušejte následujících pět kroků. […]

Autor: |2018-09-18T13:27:36+00:0019. 4. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , , |

Na co si dát pozor při tvorbě webu

Jste řemeslník, masérka, kadeřnice, nebo vlastníte pekárnu či květinářství? Pak je pravděpodobné, že jste takovou nabídku dostali e-mailem také. Nějaká firma vám chce za levné peníze předělat webové stránky. Máte na to přistoupit? A co všechno si potřebujete ohlídat? Tady jsou moje doporučení. […]

Autor: |2018-03-30T22:29:02+00:0030. 3. 2018|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , |

Závist v podnikání

Smutek nad cizím dobrem. Tak závist vcelku výstižně definoval starořecký filozof Zenón z Eleje. Její osten někdy pocítil snad každý, podnikatele nevyjímaje. Závidět se dají domy, auta i značkové kabelky, stejně jako úspěch, vlastnosti, schopnosti, zážitky, a dokonce i morální kvality. Jak na závist reagovat, když se objeví? A dá se tato (vesměs negativně vnímaná) emoce nějak pozitivně využít? […]

Autor: |2018-06-19T13:46:55+00:002. 3. 2018|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

WordPress – je pro vás ten pravý?

WordPress. Pro jednoho úsporná cesta k vlastním stránkám, pro jiného úmorná. Do které skupiny patříte vy? Průvodce pořízením webu na WordPressu vám usnadní rozhodnutí, jestli do toho jít. A pokud ano, zda všechno zvládnete sami, nebo s podporou odborníka. Než uděláte první krok, podívejte se, jaký terén váš čeká. […]

Autor: |2018-02-14T16:34:45+00:0012. 2. 2018|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , |

Časté otázky a odpovědi

Kdysi na střední škole jsem byla o prázdninách na brigádě v turistických informacích. A asi mi to zůstalo. Protože neustále odpovídám na otázky. Lidé, které jsem úspěšně nasměrovala na poštu, do lékárny nebo do Pelhřimova, se počítají na stovky. V obchodě si mě pravidelně pletou s obsluhou. Přičemž je úplně jedno, jestli vstoupím do parfumerie, do železářství nebo do supermarketu. I v restauraci si občas připadám jako ve filmu Vrchní, prchni. (Jenom kasírovat si netroufám.) Nejraději samozřejmě odpovídám na otázky, které se týkají marketingu a podnikání. Proto jsem vybrala 5 takových, které dostávám celkem často, ale které nevydají na samostatný článek nebo video. 1. [...]

Autor: |2018-06-19T13:46:55+00:0031. 1. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , |

Marketingové bludy: kvalita se prodává sama

Stačí mít kvalitní produkt nebo službu a zákazníci si vás najdou sami. Není potřeba pro to nic dalšího dělat. Jak říká John Lassetter, kvalita je nejlepší byznys plán. Tečka. A kvalitnější produkty se samozřejmě budou prodávat lépe než ty méně kvalitní. Je to pravda? A co když je to ještě trochu jinak? Tohle přesvědčení rozebírám v dalším videu ze série Marketingové bludy. […]

Autor: |2018-05-04T14:52:40+00:0017. 1. 2018|Kategorie: Ideální zákazník|Štítky: , , , , |

Marketing pro extraverty

Někteří lidé jsou přirozeně společenští, vyhledávají sociální kontakty a mezi lidmi se cítí jako ryby ve vodě. Jiným je lépe o samotě. Jsou uzavření do sebe a netouží být středem pozornosti ani nezávazně konverzovat v tramvaji. Těm prvním se říká extraverti nebo též extroverti, druhým introverti. Základní rozdíl spočívá v tom, jak oba typy zacházejí s energií. Extravert ji získává ze sociálních kontaktů. Nabíjí se mezi lidmi. Naproti tomu introverta pobyt ve společnosti vyčerpává. Na to, aby si „dobil baterky“ potřebuje trávit čas o samotě. […]

Autor: |2018-05-18T23:25:04+00:002. 1. 2018|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , , |