Získat dlouhodobý kontrakt s klientem je ideálem řady nezávislých profesionálů, marketingové poradce nevyjímaje. Může to fungovat i řadu let k oboustranné spokojenosti. Pokud ovšem nenecháte poradce dělat marketing za vás.

Jako marketing lze v širším smyslu chápat v podstatě cokoli, co pomáhá vaši firmu posouvat kupředu. Od vytvoření vize přes marketingový plán až po aplikaci konkrétních nástrojů.

Smyslem marketingového poradenství, aspoň tak, jak ho chápu já, je pomoci vám postavit se v marketingu co nejdřív na vlastní nohy.

Že máte marketing nastavený dobře, poznáte nejlíp tak, že vyděláváte tolik, kolik potřebujete, a že vás práce baví. To je cílový stav a také dobrý výsledek poradenské intervence.

Marketingový poradce je trochu něco jako praktický lékař. Navštívíte ho, když vás něco bolí. Jednou, možná dvakrát ročně můžete zajít na preventivní prohlídku. Ale nedává smysl mu vysedávat v čekárně, když vám zrovna nic není.

Pravda, svěřit některé úkoly poradci může být občas rychlejší a na první pohled i efektivnější. Jelikož marketing často sestává z opakujících se činností, mnohem větší přidanou hodnotu získáte, když se je naučíte vykonávat sami.

Nemálo klientů od poradce očekává i nastavení základní marketingové strategie. Jenomže – zvlášť u malých firem totiž marketing tak těsně souvisí s jádrem podnikání, že ho dost dobře nelze delegovat.

Fungovat to nebude zejména v případě, že vás marketing vůbec nebaví a byli byste nejraději, kdyby všechny ty otravné věci někdo dělal za vás.

Svou firmu posouváte dopředu především vlastní motivací. Koneckonců, je to vaše firma. Není lepší si s podporou poradce nastavit marketing tak, aby vás začal těšit?

 

Foto rawpixel.comUnsplash