Pro některé bloggery je změna letopočtu příležitostí k bilancování, co přinesl uplynulý rok. Případně k výhledům, co na nás chystá ten příští. Nedělala jsem to loni a nebudu se do toho pouštět ani letos. Místo toho se pokusím shrnout, co dělá moji značku značkou. Takže – tady je pět základních principů, na kterých stavím svoje Marketingová kouzla.

1. Byznys se tlačí hlavou.

Proč jsou některé malé firmy úspěšnější než jiné? Protože se jejich majitelé tak rozhodli. Jestli se svou firmou uděláte díru do světa nebo ne, závisí jen a pouze na tom, jak se ke svému podnikání postavíte. A to je celé kouzlo.

Kdyby to bylo takhle jednoduché, namítnete možná, mohl by to dělat každý. Taky může. Ale my lidé jsme neobyčejně vynalézaví při vytváření překážek a důvodů, proč něco nejde.

Překážky se musí napřed odhalit, aby se mohly překonat. Což, podtrženo a sečteno, představuje spoustu prostoru pro moje poradenské služby

2. Bez cíle nikam nedojdete.

No… někam možná ano. Ale rozhodně ne tam, kam jste chtěli. Magický záměr má v marketingu podobu cíle. Když si jasně formulujete, kam jdete, cíl už si vás přitáhne sám.

V marketingovém plánu se vyplatí stanovit si cílů víc. Na každý rok jeden hlavní, vyjádřený pokud možno ve finančních jednotkách. Pak několik dílčích, jejichž postupné dosahování vás bude celý rok naplňovat uspokojením, jak vám ten marketing jde pěkně od ruky.

A ještě jeden trochu dlouhodobější, spíš ve formě vize, kam se svou firmou vlastně směřujete a jak to tam bude vypadat.

3. Vaši zákazníci vědí všechno.

Respektive především to, co potřebujete vědět vy, abyste jim mohli něco prodat. Podmínkou úspěchu v marketingu je napřed se zamyslet, na jakého zákazníka chcete cílit.

Pokud si uvědomíte, kdo váš zákazník je a co potřebuje, vybrat ty správné nástroje k jeho oslovení už je hračka.

4. Tajemstvím úspěchu je odlišnost.

Uznávám – zní to jako ta nejstarší pravda na světě. Přesto potkávám spoustu začínajících podnikatelů, kteří se chystají dělat v podstatě totéž co jejich bývalý zaměstnavatel, jen v trochu jiné barvě (kvalitě, formě, tvaru… doplňte si sami).

Ať už právě sepisujete výpověď, nebo zíráte skrz výlohu liduprázdného obchodu ven na ulici, zamyslete se nad tím, co vlastně chcete prodávat. A v čem je to zásadně jiné než to, co nabízí konkurence.

5. Marketing funguje, když se mu věnujete.

Funkční marketing se skládá z malých jednoduchých kroků. Stačí je jen dělat pravidelně, až se stanou pevnou součástí vašeho dne. Když si navíc vyberete takové, které vás budou bavit, úspěch vás nemine.

Chcete-li ve svém úsilí trochu podpořit, navštivte některý z kurzů a školení, nebo můžete využít mých poradenských služeb. Přeji vám šťastný a úspěšný rok!

Foto: Ashley Schweitzer, Unsplash