Vyrovnat se s cenotvorbou v drobném podnikání podle mě zahrnuje dvě základní věci. Tou první je nastavit cenu tak, aby byla atraktivní pro naše srdcové klienty, a přitom prodávala ty produkty a služby, které chceme prodávat. Tou druhou pak říct si o peníze. S oběma se dá pracovat. V článcích v této rubrice řeším, jak na to.

2023 6/4

Jak na výměnný obchod

Od |6. 4. 2023|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , , , |

Ty mi dáš kozu a já tobě čtyři slepice. To je princip výměnného obchodu, který je starý jako lidstvo samo. Používal se dávno před tím, než byly vynalezeny peníze. Zvlášť silně je zakořeněný v tradičně ženských oborech, jako je čarodějnictví, věštění a léčitelství, kde bývá dodnes zvykem platit v naturáliích. [...]

2023 5/2

5 užitečných výpočtů pro váš byznys

Od |5. 2. 2023|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , |

Funguje vaše podnikání podle vašich představ? Jedna věc je, jaký z něj máte pocit. A ta druhá fakta a čísla. V tomhle článku najdete inspiraci na pár jednoduchých výpočtů, které se vyplatí občas udělat. […]

2022 13/7

Jak nepřepálit zdražení

Od |13. 7. 2022|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , , , |

Zvýšit ceny radím klientům poměrně často. Zaprvé proto, že mnoho českých volnonožců a živnostníků, které potkávám, je dlouhodobě pod cenou. A zadruhé považuji zdražení za nástroj, který když se používá aspoň trochu promyšleně, dokáže vyléčit spoustu podnikatelských problémů. Zdražení ale můžete přepálit – to když zdražíte buď [...]

2022 16/2

Cenotvorba: je to v hlavě

Od |16. 2. 2022|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , , , , |

9 psychologických důvodů, proč děláme chyby v pricingu Když se řekne cenotvorba, většina lidí si vybaví nějaký výpočet. Jak si cenu správně spočítat, aby byla zisková a dobře fungovala na trhu. Podle mě je ale tvorba ceny především o psychologii. Nejen zákazníka, ale i podnikatele, který danou službu nebo produkt nabízí. Naši schopnost si [...]

2020 9/3

Kazí vám konkurence cenu?

Od |9. 3. 2020|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , , , , |

Nastavíte si cenu služby nebo produktu, se kterou jste opravdu spokojeni. Ujistíte se, že jste plus mínus v souladu s trhem. A pak se objeví konkurence, která srovnatelnou věc nabídne o hodně levněji. Tenhle fenomén se na trhu označuje jako „kažení ceny“. Podle mě je to ale od začátku nesmyslný koncept, který v reálném tržním [...]

2019 13/10

Co vám brání říct si o peníze

Od |13. 10. 2019|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , |

Už se vám někdy stalo, že jste chtěli zdražit, ale netroufli jste si? Nebo jste si dopředu určili férovou cenu zakázky, ale tváří v tvář klientovi vás ji „něco“ přimělo snížit? Podobnou zkušenost má většina lidí na volné noze. To „něco“, co vás zastaví, jsou zpravidla tzv. money blocks, neboli finanční [...]

2018 22/12

Je možné být bohatý a spirituální?

Od |22. 12. 2018|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , , |

Peníze a duchovno nejdou dohromady. Takže se musíte rozhodnout, jestli chcete být bohatí, nebo se vydat po spirituální cestě. Takhle nějak vypadá jeden z nejrozšířenějších introjektů, neboli omezujících přesvědčení, jenž drží zpátky celou řadu volnonožců a živnostníků. Zejména těch, kteří chtějí podnikat srdcem a svůj byznys vnímají jako součást osobního rozvoje. Dopad tohohle přesvědčení [...]

2018 26/8

Proč zdražovat pravidelně

Od |26. 8. 2018|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , |

Zdražování je něco, čeho se většina volnonožců a drobných podnikatelů obává. A snaží se tento nepopulární krok odkládat tak dlouho, dokud je to jenom trochu možné. Podle mě ale existuje lepší způsob, jak stres ze zdražování trochu snížit – začít navyšovat ceny pravidelně. […]

2017 5/8

Marketingové bludy: nemůžete si říct víc než konkurence

Od |5. 8. 2017|Kategorie: Cenotvorba ve službách|Štítky: , , , , , , |

Za svoje produkty a služby si nemůžu říct o moc větší cenu, než kolik si účtuje konkurence. Tuhle větu slýchám od svých klientů docela často. Tak si ji v dalším díle videosérie Marketingové bludy trochu rozebereme. […]

Přejít nahoru