Podnikání podle tety Kateřiny

/Podnikání podle tety Kateřiny

Legendární postava z Jirotkova Saturnina měla přísloví či rčení po ruce doslova pro každou situaci. Vyplatí se ale lidovou moudrostí řídit také v marketingu nebo v podnikání? Pojďme se na některá známá přísloví společně podívat.

Kovářova kobyla chodí bosa.

Dokud kovář neumře hlady, chtělo by se dodat. Ačkoli je to celkem rozšířená praxe, nemůžete úspěšně a dlouhodobě prodávat výrobky a služby, kterým sami nevěříte. Platí to opravdu do důsledků. Jen těžko se například budete živit poradenstvím, když za něj jiným lidem nejste ochotni platit. Náprava je naštěstí poměrně jednoduchá – minimálně víte, kde začít.

Jaký pán, takový krám.

Tohle v živnostenském marketingu platí téměř bezvýhradně. Malá firma je stejná jako její majitel. Má stejné vlastnosti, hodnoty i nešvary. Lepší strategie než snažit se tomu vyhnout je s tím počítat.

Náš zákazník, náš pán.

Přísloví, které připomíná zlaté časy první republiky, kdy řemeslo ještě mělo zlaté dno, platí i dnes. Zádrhel je ovšem někde jinde: ne každý, kdo navštíví vaši provozovnu či e-shop, je skutečně váš zákazník. Marketing malých firem funguje nejlépe, pokud je směrován na úzkou cílovou skupinu. Naučte se rozpoznat své skutečné zákazníky a pečujte o ně. Ti ostatní to časem pochopí a sami odejdou – a vám i jim bude lépe.

Devatero řemesel, desátá bída.

Zase pravda. Energie máte konstantní množství. Když ji rozdělíte do více předmětů podnikání, na každý z nich jí zbývá méně. „Smíšené zboží“, zvlášť ve službách, nepůsobí moc důvěryhodně ani na zákazníka. Nabízíte instalatérské služby, prodáváte pojištění a k tomu ještě provozujete e-shop s dámským prádlem? Raději dělejte jednu věc, ale pořádně.

Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek.

Pustit se do nepříjemného úkolu co nejdřív na první pohled vypadá jako dobrý nápad. Jenže ne každý den je vhodný na všechno. Zatímco někdy doslova sršíte nápady, jindy vám jde zase od ruky administrativa. Efektivnější než to takzvaně lámat přes koleno může být těchto okamžiků využít a operativně se pustit do toho, na co máte zrovna „buňky“.

Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše.

Být opatrný, hrát na jistotu, spokojit se s málem. To, jak asi uznáte, nejsou zrovna podnikatelské hodnoty. Svůj byznys poháníte tím, co chcete. Takže mějte vysoké cíle. Rozvíjejte svou vizi. A občas se podívejte na střechu, jestli tam ještě nějaký holub sedí.

Nevědomost hříchu nečiní.

Jak velký je tohle blud, vám ochotně vysvětlí na kterémkoli finančním či živnostenském úřadě. Naštěstí na to máme ještě jedno, pro podnikatele o dost užitečnější přísloví – neznalost zákona neomlouvá…

Foto: Carli Jeen

Autor: |2017-12-17T22:53:38+00:0029. 2. 2012|Kategorie: Ideální zákazník|Štítky: , , , , |
Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.

Napsat komentář