Váš zákazník není každý. První krok k úspěšnému marketingu podle mě představuje ujasnit si, pro jaké lidi chcete pracovat. Náš ideální zákazník je v principu člověk, který chce náš produkt, vidí v něm hodnotu a má schopnost i pravomoc si ho pořídit. Tady najdete několik tipů a návodů.

2020 5/6

Dává smysl odmítat zakázky?

Ideální zákazník|

Stalo se vám někdy, že jste přijali problematickou zakázku, protože vám na ni přišlo neslušné říct ne? Podobnou zkušenost má nejspíš celá řada freelancerů a živnostníků. Podle mě je odmítání dovednost, kterou je na volné noze potřeba se naučit. Ale dává smysl rozlišovat, jaké zakázky je dobré odmítnout a kdy tím naopak riskujeme dobrou pověst. Různé situace mě v principu napadají tři. […]

2019 18/1

Marketingové bludy: Klienty získáte z ulice

Ideální zákazník|

Uvádíte na trh nový produkt. Nebo pořádáte školení nebo jinou akci, na kterou chcete dostat návštěvníky. Tak uděláte reklamu, například na Facebooku. A zacílíte ji demograficky, na úplně nové zákazníky. Reklama ale nepřinese vůbec nic. Sice jste utratili peníze, ale zákazníci nepřijdou. Už se vám to někdy stalo, nebo se vám to právě děje? Pravděpodobnou příčinu si rozebereme v novém díle videoseriálu Marketingové bludy. […]

2018 24/10

Marketingové bludy: preventistická past

Ideální zákazník|

Vyvinuli jste nový produkt nebo začali nabízet novou službu. Ta věc je tak úžasná, že by ji rozhodně měli začít používat úplně všichni. Rozhodně každý, kdo má mozek v hlavě. Kdokoli se s vaším novým výrobkem potká, přece na první pohled musí pochopit jeho benefity a koupit si ho taky. Přemýšlíte takhle? Vítejte v preventistické pasti.  […]

2018 27/7

10 způsobů, jak lépe poznat své zákazníky

Ideální zákazník|

Kdo je váš klient? Když na tuhle otázku dokážete dobře odpovědět, propagace vašich produktů a služeb rázem začne být podstatně snadnější. Dokážete odhadnout, které prodejní argumenty zaberou. Víte, které marketingové kanály je pro vás efektivní použít. A stále vás napadají nová témata na další videa či blogové články. Jak ale relevantní informace o vašich klientech zjistit? Vyzkoušejte následující desatero způsobů. […]

2018 31/1

Časté otázky a odpovědi

Ideální zákazník|

Kdysi na střední škole jsem byla o prázdninách na brigádě v turistických informacích. A asi mi to zůstalo. Protože neustále odpovídám na otázky. Lidé, které jsem úspěšně nasměrovala na poštu, do lékárny nebo do Pelhřimova, se počítají na stovky. V obchodě si mě pravidelně pletou s obsluhou. Přičemž je úplně jedno, jestli vstoupím do parfumerie, do železářství nebo do supermarketu. I v restauraci si občas připadám jako ve filmu Vrchní, prchni. (Jenom kasírovat si netroufám.) Nejraději samozřejmě odpovídám na otázky, které se týkají marketingu a podnikání. Proto jsem vybrala 5 takových, které dostávám celkem často, ale které nevydají na samostatný článek nebo video. 1. [...]

2018 17/1

Marketingové bludy: kvalita se prodává sama

Ideální zákazník|

Stačí mít kvalitní produkt nebo službu a zákazníci si vás najdou sami. Není potřeba pro to nic dalšího dělat. Jak říká John Lassetter, kvalita je nejlepší byznys plán. Tečka. A kvalitnější produkty se samozřejmě budou prodávat lépe než ty méně kvalitní. Je to pravda? A co když je to ještě trochu jinak? Tohle přesvědčení rozebírám v dalším videu ze série Marketingové bludy. […]

2017 4/10

5 věcí, které potřebujete vědět o svých zákaznících

Ideální zákazník|

Chcete-li úspěšně prodávat své produkty a služby, potřebujete si dopředu ujasnit, kdo by je měl kupovat. Neboli kdo je váš ideální zákazník. Jeho znalost vám pomůže zvolit vhodné nástroje i napsat fungující sdělení. Když víte, co máte dělat, celý marketing je najednou tak nějak jednodušší a jasnější. Jenže co konkrétně o svých zákaznících potřebujete zjistit? […]

2016 18/10

Marketingové bludy: zákazník nekupuje, protože neví

Ideální zákazník|

V dalším videu ze série Marketingové bludy se podíváme na jeden z největších marketingových bludů vůbec. Firmy díky němu zbytečně utrácí miliony ročně. A dost možná, že už o nějaké peníze připravil i vás. A přitom zní tak nevinně: Zákazníci nekupují, protože o našem produktu či službě nevědí. […]

2016 17/6

Marketingové bludy: ke všem zákazníkům se chovejte stejně

Ideální zákazník|

Ke všem zákazníkům se máme chovat stejně. Protože platí – náš zákazník, náš pán. Bez ohledu na to, jací zákazníci to jsou a jak moc u nás nakupují. Je to skutečně tak? Na tenhle marketingový blud si společně posvítíme v tomhle videu. Pomocí principu, který se nazývá Paretovo pravidlo. […]

Přejít nahoru