Blog

Články o autentickém podnikání

Jak se obejít bez sociálních sítí

Sociální sítě před pár lety doslova změnily svět drobného podnikání. Volnonožci a živnostníci s nimi dostali do rukou levný a dostupný nástroj, jak oslovit širokou skupinu potenciálních zákazníků. Jenže doba pokročila a ve většině oborů už je na sítích dost narváno. Každý další post jako by jen přispíval [...]

Od |2024-04-19T11:13:16+02:0002.09.2020|Tvorba obsahu|6komentářů

Závislost na reklamě

Reklama vám může pomoci přitáhnout pozornost vašich ideálních zákazníků, nebo rozšířit vaši myšlenku do světa. Ale podle mě funguje mnohem lépe jako koření než jako hlavní surovina. Situaci, kdy je marketingová strategie postavená jenom na ní, říkám závislost na reklamě. Nejčastěji [...]

Zmrzlinové zamyšlení

Asi mám profesní deformaci. I při dovolenkovém brouzdání po vlastech českých pozoruji malé byznysy. Dívám se po reklamách na služby, navštěvuji malé prodejničky a restaurace. A dost často se přistihnu při přemýšlení, co by se dalo vylepšit. Zajímavá případová studie jsou stánky s točenou zmrzlinou. Letošní číslo jsem nenašla, ale loni jich [...]

Dává smysl odmítat zakázky?

Stalo se vám někdy, že jste přijali problematickou zakázku, protože vám na ni přišlo neslušné říct ne? Podobnou zkušenost má nejspíš celá řada freelancerů a živnostníků. Podle mě je odmítání dovednost, kterou je na volné noze potřeba se naučit. Ale dává smysl rozlišovat, jaké zakázky [...]

Živly v době krize

Jak zvládáte koronavirovou krizi? Svou roli v tom pravděpodobně hraje i převažující živel ve vaší povaze. Typologie živlů rozděluje lidi do čtyř skupin, nazvaných podle základních živlů oheň, voda, země a vzduch. Každý typ s sebou nese specifické rysy povahy a jednání i reakce na krizové situace. Který živel je [...]

Duše vašeho byznysu

Pandemie koronaviru zasáhla do podnikání nás všech. Rušíme akce, posouváme termíny a všechno, co se jenom trochu dá, překlápíme do on-line prostředí. Věci, které nás ještě před pár týdny živily, jsou teď na okraji zájmu. Změny a nejistota mohou být velmi stresující, takže si pravděpodobně také [...]

Kazí vám konkurence cenu?

Nastavíte si cenu služby nebo produktu, se kterou jste opravdu spokojeni. Ujistíte se, že jste plus mínus v souladu s trhem. A pak se objeví konkurence, která srovnatelnou věc nabídne o hodně levněji. Tenhle fenomén se na trhu označuje jako „kažení ceny“. Podle mě je [...]

Marketing v souladu

Dáváte si slovo roku? Autorku téhle techniky, Christine Kane, přestala bavit novoroční předsevzetí. A tak se je rozhodla nahradit. Jedním slovem. Prostě si vyberete jedno jediné slovo, které vás povede následujícím rokem. Jednoduché a přitom silné. Moje slovo pro rok 2020 už mám pár týdnů vybrané. [...]

Přejít nahoru