Jak získat nové zákazníky

/Jak získat nové zákazníky

Podobnou otázku si klade celá řada malých firem a živnostníků. Pokud k nim patříte také, odpověď vás možná trochu překvapí. Nijak. Připravte jim zajímavý obsah s přidanou hodnotou a přijdou sami. To je podstata konceptu, který se nazývá Inbound marketing.

Samotný marketing byl po většinu dvacátého století synonymem pro aktivní získávání zákazníků. Což se dělo zejména prostřednictvím reklamy, agresivního telemarketingu a podomního prodeje.

Jenže zákazník se těmito aktivitami cítí přesycen. Letáky rovnou ze schránky sype do koše, billboardům nevěnuje pozornost, na bannery nekliká, prodejcům neotvírá, na nevyžádané reklamní e-maily si nastaví antispamový filtr a místo televizní reklamy se jde vyčůrat.

Není divu, že většina nástrojů, které označujeme jako klasický, tradiční, či chcete-li outbound marketing, funguje čím dál tím míň. Jsou sice rychlé, ale dosáhnout jejich pomocí alespoň nějakého efektu stojí dost peněz.

Přitom alternativa existuje. Tzv. inbound marketing je založen na tom, že zákazníkům připravíme něco zajímavého a oni si nás sami najdou. Hlavním principem je nabídnout hodnotu, ne zákazníka tlačit k nákupu.

Lákat (strategie pull) namísto tlačení (strategie push) dá víc práce a čekání na výsledky trvá déle. Efekt je ale trvalejší a stačí k němu jen minimum finančních prostředků. Zákazník, který na cestě k vašemu produktu či službě sám musel vynaložit nějaké úsilí, je zpravidla loajálnější a ochotnější nakupovat opakovaně.

nástrojům inbound marketingu patří například vlastní webové stránky, psaní blogu, reklama s platbou za proklik, marketing doporučení, networking, webináře, newslettery či sociální média. Venkovní reklama dává smysl zejména jako navigace do prodejny či provozovny.

Jak začít používat inbound marketing?

  • Vymyslete si značku či název, na kterou lze navázat nějaký příběh.
  • Věnujte čas a energii pochopení, kdo je váš zákazník, o co se zajímá a co potřebuje.
  • Optimalizujte své webové stránky tak, aby byly dobře viditelné pro vyhledávače.
  • Nabídněte zákazníkům nějakou hodnotu. Mohou to být užitečné tipy, nástroje, odkazy či informace.
  • Propojujte jednotlivé marketingové aktivity do sebe. Do newsletteru zařaďte poslední články z blogu, z blogu odkazujte na sociální sítě a na své fan page nabídněte možnost odebírat newsletter.

Další tipy, jak používat inbound marketing, najdete v e-knize Marketing bez reklamy.

 

Foto rawpixel.com,  Unsplash

Autor: |2018-05-04T15:17:08+00:001. 6. 2012|Kategorie: Ideální zákazník|Štítky: , , , , , , , |
Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.

Napsat komentář