Jak se nevykašlat na blogging

/Jak se nevykašlat na blogging

Dáváte si novoroční předsevzetí? Já raději ne. Prostě se nechci 20. ledna probudit a mít ty samé zlozvyky jako před Silvestrem. A náběh na deprese k tomu. Letos jsem si ale jedno malé předsevzetí přece jen dala – po celý rok 2013 pokračovat v psaní článků na blog. I když to občas vůbec není jednoduché.

První článek jsem na Marketingových kouzlech zveřejnila v dubnu 2008, takže budu mít za chvíli za sebou první pětiletku. Blog už čítá přes 80 článků, takže průměrně píšu 1,4 postu měsíčně.

Psaní odborného blogu je užitečný nástroj, který docela často radím i svým klientům. Zejména těm, kteří prodávají know-how nebo odbornost.

V článcích můžete ukázat, že o dané problematice skutečně něco víte, a nabídnout čtenářům užitečné informace. Články představí způsob, jakým přemýšlíte, a pomohou čtenářům udělat si lepší obrázek, jaké služby jim můžete poskytnout.

Publikujete-li pravidelně, poskytujete čtenářům důvod se na vaše stránky vracet. Kvalitní a originální obsah zajímá i vyhledávače, které vaše stránky posouvají dopředu na relevantní klíčová slova.

Blog sice nestojí peníze, ale určitě není zadarmo. Psaní článků totiž musí být pravidelné. Pokud má mít text hlavu a patu, doba strávená psaním se nezřídka měří na hodiny.

A ne vždy to jde zrovna lehce. Když už překonám lenost a poperu se s prokrastinací, obvykle odněkud vyleze ještě perfekcionismus. A tak přepisuju a přepisuju…

Jsou lidé, kterým inspirace doslova stříká z uší a psaní je pro ně životní nutnost. Pokud k nim podobně jako já nepatříte, nezbývá, než si na psaní vytvořit rituál, čili návyk.

Co pomáhá mně? Tady je pár praktických tipů:

1. Stanovte si deadline. Většina drobných podnikatelů odsouvá vlastní marketing za práci pro klienty. Nebo si najde jinou výmluvu. Když si „Napsat článek na blog“ zařadím mezi úkoly a přiřadím mu konkrétní termín, obvykle se donutím nějaký text vytvořit.

2. Představte si svého čtenáře. Jeden způsob je vzpomenout si na úplně konkrétní lidi, ideálně vaše klienty, kteří článek budou číst. Pokud tuhle možnost nemáte, vytvořte si personu čtenáře. Vykreslete si ho v barvách – je to muž nebo žena? Kolik je mu/jí let? Jaké má vlasy, oči, povahu? Co potřebuje a co ho nebo ji trápí? Co konkrétního mu/jí váš článek přinese? Psaní pro čtenáře vám půjde určitě líp než „do zdi“.

3. Pište, když to jde. Jsou dny, kdy mi jde psaní docela od ruky, jindy mi dělá potíže sestavit souvislou větu. Bohužel se mi zatím nepodařilo vysledovat, na čem to závisí. (Podezírám vlastní fyzickou kondici a fázi měsíce.) Takže se prostě snažím psát, když to jde, a ostatní dny bez výčitek věnuju jiným věcem.

4. Čtěte jiné blogy. Načerpáte inspiraci na nová témata a dozvíte se spoustu užitečných věcí. Já s potěšením čtu třeba tyhle:

5. Motivujte se. Nainstalujte si na svůj blog statistiku návštěvnosti – ideální je Google Analytics – a sledujte stoupající počet čtenářů. Motivovat vás mohou i komentáře a sdílení na sociálních sítích, či rostoucí počet odběratelů vašeho newsletteru.

Stanovte si měřitelný cíl, třeba počet napsaných článků za rok nebo počet čtenářů blogu, a určete si odměnu za jeho dosažení. Články pak budete psát s větší radostí. A vaši čtenáři je budou radostněji číst.

Foto Jan Kahánek, Unsplash

Autor: |2018-06-26T12:41:59+00:002. 1. 2013|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , , , |
Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.

Napsat komentář