Funky business? Navždy!

Dnešní trhy už nestojí na hmotě. To, co hýbe světem, už dávno není výroba, produkty, nebo dokonce suroviny. Skutečnou konkurenční výhodu představují nápady, talenty a inovace. S touhle myšlenkou přišli před deseti lety dva stockholmští profesoři ekonomie, Kjell A Nordström a Jonas Ridderstråle. A trefili se. […]

Autor: |2018-05-04T14:06:46+00:0011. 4. 2009|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , |

Jak si najít čas na vlastní marketing

„Marketing? To nestíhám.“ Tahle odpověď v podstatě vyplynula z ankety, kterou jsem nedávno uspořádala na svých webových stránkách. Čas na vlastní marketing si dokážou najít pouze tři ze 40 dotázaných. To mi přišlo přinejmenším zajímavé, a tak jsem se ptala dál. […]

Autor: |2017-10-24T17:49:32+00:0023. 3. 2009|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , |

5 tipů pro účinný B2B marketing

Zkratka B2B, business-to-business, vznikla v oblasti informačních technologií a označuje obchodní transakce, kde na obou stranách stojí firmy. Existuje nějaký návod, jak B2B marketing dělat efektivně? Českých zdrojů na tohle téma moc není. Jeden zajímavý jsem ale objevila v Kalifornii – Modern B2B Marketing blog. […]

Autor: |2018-06-19T13:37:00+00:0010. 3. 2009|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , |

Všichni marketéři jsou lháři

Alespoň to tvrdí Seth Godin v názvu své zatím poslední knihy. Marketéři ale ve skutečnosti nelžou. Jenom vyprávějí příběhy, které spotřebitelé chtějí slyšet. Marketing 21. století má v podstatě jednoduchá pravidla: vyprávějte příběh, který se bude šířit. Nebo zmizíte v propadlišti dějin… […]

Autor: |2018-05-04T14:58:48+00:0022. 2. 2009|Kategorie: Ideální zákazník|Štítky: , , , |

Můžete mě doporučit?

Stejnou otázku vám dost možná položil některý z vašich dodavatelů, nebo jste referenci poptávali vy sami. Pokud s úspěchem, měli jste štěstí. Zatímco například v USA doporučuje doslova kdekdo kdekoho, Češi se k referencím zatím staví jaksi rozpačitě. Důvody budou nejspíš dva; buď v poskytování referencí nevidí smysl, nebo nemají představu, jak doporučení formulovat. […]

Autor: |2017-12-15T17:31:59+00:008. 2. 2009|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , , |

Objevte své silné stránky

Asi máte stejnou zkušenost. Už od základní školy se soustřeďujeme na odstraňování našich nedostatků. Spoustu času a energie tak věnujeme tomu, co nám nejde, zatímco na naše silné stránky a talenty, ve kterých máme šanci skutečně vyniknout, jaksi nezbývá čas. Co by se stalo, kdybychom to začali dělat obráceně? […]

Autor: |2018-08-21T13:10:03+00:009. 1. 2009|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , , |

S agenturou nebo sami?

Zatímco velké společnosti a nadnárodní korporace mají v této otázce obvykle jasno, pro menší firmy představuje nemalé dilema. Najmout si agenturu, zahájit spolupráci s nezávislým odborníkem, nebo se o reklamu pokusit vlastními silami? Každá z variant má své výhody a specifické oblasti nasazení. […]

Autor: |2017-12-17T22:53:37+00:0027. 12. 2008|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , , |

Hrdina nebo psanec

Značky neboli brandy pracují s emocemi, podvědomím a hluboce uloženými vrstvami naší osobnosti. Na těchto předpokladech je založena teorie archetypů značek. Vyvinula ji americká psycholožka a psychoanalytička Carol S. Pearsonová ve spolupráci s Margaret Markovou z agentury Young & Rubicam. […]

Autor: |2018-05-04T14:04:46+00:0011. 12. 2008|Kategorie: Autentický marketing|Štítky: , , , |