Někdo takový pravděpodobně neexistuje – podobně jako ideální agentura. Některé vztahy mezi pracovníky agentur a klienty přesto fungují lépe než jiné. Na straně agentury k tomu jistě přispívají zkušenosti a profesionalita. Může ale průběh spolupráce něčím ovlivnit i sám klient?

Nejlépe se určitě spolupracuje s klientem, který ví, co chce, a dokáže to srozumitelně vyjádřit. Naslouchá doporučením, které mu agentura předkládá, a je ochoten o nich alespoň chvíli přemýšlet.

Nebojí se experimentovat, poskytuje prostor kreativnímu nápadu, ale nepouští přitom ze zřetele zákazníka, zvolenou strategii a cíle.

Materiály schvaluje a připomínkuje obratem, za svými názory si stojí a nemění instrukce na poslední chvíli (a především ne v okamžiku, kdy už předmětná tiskovina vyjíždí z rotačky).

Konečně – je sympatický a naladěný na stejnou vlnu s agenturou. Koneckonců jde o mezilidské vztahy, které se řídí z valné části pocity, „chemií“ a nevědomými motivy…

Foto Brad Neathery, Unsplash