Srdcový klient

Váš zákazník není každý. První krok k úspěšnému marketingu podle mě představuje ujasnit si, pro jaké lidi chcete pracovat. Náš srdcový klient je v principu člověk, který chce náš produkt, vidí v něm hodnotu a má schopnost i pravomoc si ho pořídit. Tady najdete několik tipů a návodů.

Můžete mě doporučit?

Stejnou otázku vám dost možná položil některý z vašich dodavatelů, nebo jste referenci poptávali vy sami. Pokud s úspěchem, měli jste štěstí. Zatímco například v USA doporučuje doslova kdekdo kdekoho, Češi se k referencím zatím staví jaksi rozpačitě. Důvody budou nejspíš dva; buď v poskytování referencí nevidí smysl, nebo nemají představu, jak doporučení formulovat. [...]

Wanted: ideální klient

Někdo takový pravděpodobně neexistuje – podobně jako ideální agentura. Některé vztahy mezi pracovníky agentur a klienty přesto fungují lépe než jiné. Na straně agentury k tomu jistě přispívají zkušenosti a profesionalita. Může ale průběh spolupráce něčím ovlivnit i sám klient?

Od |27. 10. 2008|Kategorie: Srdcový klient|Štítky: , |
Přejít nahoru