Marketingové bludy: Teď není doba na podnikání

/Marketingové bludy: Teď není doba na podnikání

Kdy je ten pravý čas pro začátek podnikání? Je to vůbec vhodné, když nám právě končí mateřská, jsme na vysoké škole nebo všude kolem zuří ekonomická krize? Právě o tom je další díl videosérie Marketingové bludy.

Čekat na to, až naše životní podmínky i ekonomická situace budou lepší, se ale nemusí vyplatit. Je to podobné jako čekat na vhodnou chvíli, kdy otěhotnět.

Ten super ideální okamžik totiž nemusí nastat nikdy. Nebo je tak krátký, že je ho snadné promeškat.

Funguje to naopak – když člověk podnikat musí, nastavuje mu to hlavu (mindset) takovým způsobem, aby uspěl. Odbočky a neefektivita nejsou možné.

Je pochopitelné že se bojíte. Ale právě to, že se bojíte, vám dává motivaci a pomáhá uspět.

Takže na nic nečekejte. Pokud máte dobrý nápad na podnikatelský záměr, pusťte se do toho. Hned.

Samozřejmě vás nepřemlouvám, abyste se vrhali střemhlav do rizika. Ale jak to udělat, aby to fungovalo?

Tady jsou čtyři tipy, které vám pomohou:

1. Obklopte se lidmi, kteří vám věří. Vaši blízcí možná budou říkat, že jste se zbláznili. Nedivte se jim. Mají vás rádi a mají o vás strach. Ale nenechte se odradit. Pro podporu, kterou potřebujete, si najděte lidi, kteří už podnikají a mají stejnou zkušenost. Jděte na podnikatelský networking, navštěvujte mastermindy a semináře. Nebo si najděte podobně zaměřenou skupinu na Facebooku.

2. Vytvořte si finanční rezervu. Nejprve si spočítejte, kolik peněz potřebujete na měsíční výdaje. A našetřete si aspoň na 3 měsíce dopředu.

3. Mějte plán a předvídejte možná rizika. Sestavte si marketingový plán pro svůj projekt. Hlavně uvažujte, jaký je váš obchodní model, odkud vám mají přijít peníze.

4. Nebojte se nechat si poradit. Vyhledejte marketingového nebo podnikatelského poradce, případně někoho, kdo se zabývá cenotvorbou. Někoho, kdo má delší praxi a dobré reference. A řiďte se jeho radami.

A co vy? Začínáte podnikat? Co je pro vás právě teď těžké? Nebo – pokud už podnikáte – v jaké situaci jste začínali?

Autor: |2018-05-04T15:11:06+00:0028. 8. 2014|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , |
Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.

Napsat komentář