Marketingové bludy: Bez reklamy to nejde

/Marketingové bludy: Bez reklamy to nejde

Abyste měli dostatek zakázek, potřebujete reklamu. Je to pravda, nebo je to jinak? Co si o tom myslím já, se dozvíte v tomhle videu. Je to historicky první díl ze série Marketingové bludy. Společně se v ní podíváme na různé pověry, utkvělé představy a přesvědčení, kterých je v marketingu dost a dost, a které nám často brání úspěšně a spokojeně podnikat.

Zaměňovat marketing a reklamu – je to slovíčkaření? Nebo je to nějak důležité? Podle mě to důležité je. Reklama má určitě v marketingovém mixu malých firem své místo. Ale vyplatí se nezapomínat na další 3P – produkt, místo a cenu.

Jinak často tlačíme na nástroje, které nejsou příliš efektivní, a ignorujeme ty, které by nám mohly přinést mnohem víc.

Jak se tomuhle bludu vyhnout, resp. co dělat?

1. Začněte v hlavě: zkuste vnímat marketing více jako celek. Není to jen reklama, ale všechno, čím firma působí na zákazníka a čím generuje poptávku po svých výrobcích a službách.

2. Nebojte se více využívat nástrojů, které o reklamě primárně nejsou. Třeba vlastní web, networking nebo budování značky.

3. Soustřeďte se na celkovou zákaznickou zkušenost. A nezapomeňte, že ji tvoří i takové věci, jako vyřizování reklamací, nebo umytá okna v provozovně.

4. Zaměřte se na konkurenci. Zjistěte, co nedělá, co nekomunikuje, a na to zaměřte svou strategii.

Jaké zkušenosti máte vy? Přinesla vám někdy reklama nové zákazníky? Se kterými nástroji máte dobrou zkušenost? Spoléháte na reklamu, nebo více využíváte jiných prostředků? Prosím, podělte se v komentářích.

Autor: |2017-09-06T15:22:10+00:003. 3. 2014|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , , |
Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.

6 komentářů

  1. Marta Plecitá 28.03.2014 v 14:43 - Odpovědět

    Dobrý den Madlo, díky, to je stručné a výstižné. Také se nám v naší rodinné firmě osvědčilo, o čem mluvíte. Tištěná i bannerová reklama je pro nás neefektivní, hodně peněz za málo muziky. Ušetřené peníze investujeme do péče o zákazníka – laskavá komunikace, odeslání balíku na dvě části na naše náklady (když něco není skladem), vstřícné mailování, pro vracející se zákazníky drobné zboží navíc jako překvapení, poštovné zdarma, když jsme něco zvrzli …
    Rosteme pomalu, ale jistě. A je to tak zábavnější.
    Velké reklamní a slevové akce nám nespasí, to už jsme zjistili.
    Díky, těším se na další video, Marta

  2. Jiří Bednář 04.03.2014 v 16:04 - Odpovědět

    Dobrý obsah a hezké zpracování videa, Madlo. Určitě doporučím a těším se na další 🙂

  3. Děkuji, Madlo, uvědomila jsem díky Vašemu videu to, že kolegové v lokalitě, kam právě se svým podnikáním pronikám, komunikují především nízké ceny – vím tedy, že na mě je, abych se soustředila na prezentaci obsahu a hodnoty, kterou klient získá – tedy konkrétně u mě, že existuje „jazykový kurz“ a jazykový kurz, abych tak řekla 🙂
    Vaše články mě vždy úžasně motivují, stejně jako e-kniha – především tím, jak jsou srozumitelné. Díky moc!

    • Adélo, moc děkuji za pochvalu i za komentář. S tou komunikací nízké ceny – ano, to je přesně ono! Tak ať se vám daří!

Napsat komentář