Tyhle tři věci zaměstnávají lidi už od pradávna. Vždyť kdo by nechtěl být krásný, mocný a bohatý! Ačkoli to zní nepravděpodobně, mají společnou ještě jednu věc. Postupy, které zaručeně vedou k cíli, jsou jednoduché, snadno pochopitelné a volně dostupné. Přesto se najde jen málo odvážlivců, ochotných se jimi skutečně řídit.

Pokud omezíte sladkosti a přílohy a začnete se trochu víc hýbat, zhubnete prakticky stoprocentně. Výsledky se dostaví, jen to bude pár měsíců trvat.

S marketingem je to podobně. Často stačí o něm trochu víc přemýšlet nebo začít (ale pravidelně) dělat jednu věc. Třeba aktualizovat webové stránky nebo telefonovat svým pravidelným zákazníkům. Spousta magických rituálů nevyžaduje žádné zvláštní nadání, ale „jen“ odhodlání a vytrvalost.

Takové recepty jsou skutečně funkční, ale dnešnímu člověku jaksi nevoní. Odvaha se propadla kamsi k rytířským ctnostem raného středověku a trpělivost jednoduše není dost sexy. Že je k výsledku potřeba se dopracovat? Děkuji, ne. Současný spotřebitel vyžaduje zkratku.

„Příště budeš chtít čarodějnickou medicínu, která by odstranila vše, co tě trápí. A to vše bez jakékoli námahy z tvé strany, s výjimkou námahy spojené s polykáním,“ říká Don Juan v knize Carlose Castanedy. K dietním a marketingovým poradcům přichází spousta klientů se stejným očekáváním jako zmíněný čarodějův učeň.

Lidé každoročně utratí miliony (nejčastěji dolarů) za zázračné diety, které stačí nasypat do hrnku, zalít horkou vodou a přebytečná kila zmizí sama. Knihy typu „Jak být slavný a bohatý“ nebo „Milionářem v deseti dnech“ se pravidelně dostávají mezi bestsellery a skutečně přinášejí peníze. Bohužel jen svým autorům a vydavatelům.

Kdyby tahle „instantní kouzla“ skutečně fungovala, byly by všechny firmy úspěšné, všichni lidé štíhlí a na každém rohu byste našli nejmíň jednoho čaroděje. Ale byl by to skutečně ideální svět?

Foto: Brooke Cagle