Začínáme s internetovým marketingem
Doba čtení 1,8 min.

Internet skýtá malým firmám a živnostníkům řadu možností, jak získat nové zákazníky, zvýšit zisk i obrat, využít nové obchodní příležitosti nebo posílit dobré jméno své firmy. Jak s internetovým marketingem začít?

Přístup k internetu dnes vlastní přes 70 % domácností a drtivá většina firem. Už to je dobrý důvod začít na internetu provozovat nějaký marketing. O cenové dostupnostisnadné měřitelnosti nemluvě.

Pro nezávislého profesionála nebo malou firmu se internet snadno může stát dominantním nebo dokonce hlavním marketingovým nástrojem, a to jak v B2C, tak v B2B oblasti.

Nabízí přímý kontakt se zákazníky a možnost relativně a levně poznat jejich potřeby – pokud jste ovšem ochotni naslouchat.

Jestli s internetem právě začínáte, prvním krokem by mělo být stanovení strategie. Ostatně jako u jakýchkoli jiných marketingových aktivit.

Především si zkuste ujasnit následující věci:

  • Jaký je váš cíl. Chcete prostřednictvím internetu prodávat, informovat zákazníky o zboží a službách, poskytovat zákazníkům technickou podporu, získávat od nich zpětnou vazbu nebo budovat vlastní dobré jméno?
  • Kdo je váš zákazník? Má přístup k internetu? K čemu ho používá? Jakým jazykem mluví? Jak  vyhledává informace? Co ho zajímá? Co potřebuje?
  • Jaká je vaše konkurence? Jak se  na internetu prezentuje? A co na internetu dělají ostatní firmy v oboru?
  • Jaké máte zdroje. Kolik peněz a času jste ochotni internetovému marketingu věnovat? Jakou návratnost investic očekáváte a jak rychle?
  • Marketingová strategie. Máte marketingový plán? Které další marketingové nástroje používáte? Jakým způsobem s nimi chcete provázat ty internetové?

Zjištěné informace vám poskytnou rámec k představě, kudy se vaše přítomnost na internetu bude ubírat.

 

Foto rawpixel.com, Unsplash

Publikováno: 05.04.2010Rubrika: Tvorba obsahuŠtítky: , ,
Jsem byznys mentorka, kartářka a poradkyně pro podnikatele ve službách. Pomůžu vám propojit vaše podnikání s vaší duší. Nejčastěji řeším cenotvorbu, autentický marketing a budování osobní značky. Nabízím poradenství, mastermind, klub Duše byznysu a digitální produkty. Od roku 2008 píšu blog a vydávám úplňkový zpravodaj.

Podělte se o článek na sítích:

Líbil se vám článek?

Nechte si podobné texty posílat každý měsíc e-mailem v Úplňkovém zpravodaji.
Navíc dostanete zdarma úvodní sérii (3 e-maily) s MP3 meditací, ve které se potkáte s Duší vašeho byznysu.

.