Abyste měli dostatek zakázek, potřebujete reklamu. Je to pravda, nebo je to jinak? Co si o tom myslím já, se dozvíte v tomhle videu. Je to historicky první díl ze série Marketingové bludy. Společně se v ní podíváme na různé pověry, utkvělé představy a přesvědčení, kterých je v marketingu dost a dost, a které nám často brání úspěšně a spokojeně podnikat.

Zaměňovat marketing a reklamu – je to slovíčkaření? Nebo je to nějak důležité? Podle mě to důležité je. Reklama má určitě v marketingovém mixu malých firem své místo. Ale vyplatí se nezapomínat na další 3P – produkt, místo a cenu.

Jinak často tlačíme na nástroje, které nejsou příliš efektivní, a ignorujeme ty, které by nám mohly přinést mnohem víc.

Jak se tomuhle bludu vyhnout, resp. co dělat?

1. Začněte v hlavě: zkuste vnímat marketing více jako celek. Není to jen reklama, ale všechno, čím firma působí na zákazníka a čím generuje poptávku po svých výrobcích a službách.

2. Nebojte se více využívat nástrojů, které o reklamě primárně nejsou. Třeba vlastní web, networking nebo budování značky.

3. Soustřeďte se na celkovou zákaznickou zkušenost. A nezapomeňte, že ji tvoří i takové věci, jako vyřizování reklamací, nebo umytá okna v provozovně.

4. Zaměřte se na konkurenci. Zjistěte, co nedělá, co nekomunikuje, a na to zaměřte svou strategii.

Jaké zkušenosti máte vy? Přinesla vám někdy reklama nové zákazníky? Se kterými nástroji máte dobrou zkušenost? Spoléháte na reklamu, nebo více využíváte jiných prostředků? Prosím, podělte se v komentářích.