Stránka O mně patří na většině webů k nejnavštěvovanějším. Je-li dobře napsaná, má potenciál udělat dobrý první dojem, podpořit vaši důvěryhodnost, nebo dokonce přesvědčit zákazníka k nákupu. Vytvoření profilu můžete zadat profesionálnímu copywriterovi, nebo se do toho pustit sami. V tom případě se vám mohou hodit následující tipy.

1. Začněte od zákazníka

Já vím, je to stránka o vás. Nicméně zákazníka především zajímá, zda jste schopni mu dodat zboží nebo služby, které potřebuje. Takže se vyplatí se začít od toho, kdo jsou vaši zákazníci a co unikátního jim právě vy můžete nabídnout.

Potřebujete k výkonu své profese nějaké zvláštní vzdělání? Certifikáty? Praxi? Neměli byste vynechat nic, co podporuje vaši důvěryhodnost a jasně říká zákazníkovi, proč jste pro něj tou nejlepší volbou.

2. Řekněte, co děláte

I když vám může připadat, že je to z vašich stránek zjevné, nenechávejte čtenáře na pochybách. Hned v první větě by se měl dozvědět, kdo jste a co děláte.

Kromě CO přidejte také PROČ. Co vás vedlo k tomu, že jste si vybrali právě tenhle obor, na jakých myšlenkových základech stavíte a jaký vám vaše práce dává smysl.

3. Buďte sami sebou

Profesní webová stránka trochu svádí k tomu, soustředit se jen na čistě profesionální část sebe sama a pokud možno eliminovat tu soukromou. Spousta zákazníků si ale nezávislého profesionála najímá pro jeho osobnost.

Proto se nebojte se ukázat jako člověk z masa a kostí. Už z vašeho profilu by potenciálnímu zákazníkovi mělo být jasné, jak se díváte na život, jaký máte (nebo nemáte) smysl pro humor a zda si s vámi budou rozumět.

4. Mluvte vlastním jazykem

Pište v první osobě a nebojte se použít zájmeno já. Zvlášť, pokud jste nezávislý profesionál a vaše stránka s profilem se jmenuje O mně.

Také výběr slov a forma sdělení o vás hodně prozradí. Pro lidi, kteří se jazykem živí, může být vlastní životopis ukázkovou prací a prodejním nástrojem zároveň. Na druhou stranu u takového programátora je úplně v pořádku, má-li životopis uspořádaný do přehledné tabulky.

5. Vynechte zbytečné detaily

Smyslem profilu je představit vaše zkušenosti, zážitky a znalosti, které jsou relevantní vůči vašemu předmětu podnikání.

Vaše zákazníky proto zřejmě nebude zajímat, ve které porodnici jste se narodili, kam jste chodili do základní školy, nebo že jste v květnu 1995 absolvovali základní kurz prezentačních dovedností.

6. Aktualizujte

Ke svému profilu se alespoň jednou za rok vraťte. Některé údaje budete chtít doplnit, jiné přeformulovat. Jen tak váš profil bude růst spolu s vámi.

 

Foto Jeremy Bishop, Unsplash