Co je marketingový plán
Marketingový plán je jednoduchý dokument, který vám pomůže přizpůsobit si podnikání podle vlastních představ. Získat nové zákazníky, vydělávat víc peněz, nebo se zbavit pocitu zahlcenosti a přepracovanosti.
Většinou se sestavuje na jeden rok, ale můžete si ho vyplnit i pro jednotlivý projekt, produkt, službu nebo sezónu. Není potřeba sepisovat složitý elaborát – většina funkčních marketingových plánů pro volnonožce a malé firmy nepřesáhne 4 strany A4.
Dává smysl si ho sestavit, pokud v podnikání nevíte, jak dál, chcete nabrat nový směr, nebo se ke mně chystáte na konzultaci. Nejlépe funguje, když si ho po sepsání vyvěsíte někam, kde ho budete mít stále na očích, a minimálně jednou ročně se k němu budete vracet.
Šablona (vzor) ke stažení
Jak si marketingový plán sestavit? Začněte tím, že si stáhnete šablonu marketingového plánu pro volnonožce nebo malou firmu. Je zdarma – není třeba zadávat ani e-mail. Šablona je k dispozici v pdf pro tisk, nebo ve Wordu pro vyplňování v počítači. Poslední soubor v pdf obsahuje vzorový marketingový plán, vyplněný pro fiktivní svatební agenturu.
Marketingový plán vám přinese:
- vyšší zisk i obrat (vaše úsilí i finance budou nasměrovány tam, kde to k něčemu je),
- větší pocit kontroly (v každém okamžiku přesně víte, co máte dělat),
- jednodušší a jistější rozhodování („výhodné“ nabídky inzerce v klidu hodíte do koše)
Chcete podrobný návod?
Marketingový plán
na pivním tácku
E-kniha (pdf/ePub, 84 stran) vás krok za krokem provede sestavením marketingového plánu pro freelancera nebo malou firmu. Pomůže vám se nad vaším podnikáním zamyslet v širším kontextu. Poradí, co napsat do které kolonky. A také vás vybaví praktickými tipy, jak plán správně používat, aby skutečně přinášel očekávané výsledky.
Přečtěte si ještě tyhle články:
Cenotvorba: je to v hlavě
9 psychologických důvodů, proč děláme chyby v pricingu Když se řekne cenotvorba, většina [...]
Zdravé hranice v podnikání
Pracujete spoustu hodin, času je málo, peněz ještě méně. K tomu máte pocit, že po vás [...]
7 podnikatelských otázek, na které se vyplatí znát odpověď
Konec kalendářního roku je pro většinu z nás dobou rekapitulace. Ohlížíme se zpátky za uplynulým [...]
Co dělat, když vás kopírují
Hledáte něco na internetu, nebo jen tak procházíte Facebook. Najednou vám padne do oka [...]
Patří ego do podnikání?
Svůj byznys řídí hlavně egem. Jeho osobní značka je obrovské ego. Podnikám srdcem, ego [...]
Marketing vysoce citlivých
Patříte mezi vysoce citlivé lidi? Já jsem to o sobě zjistila relativně nedávno. Pokud [...]







