Co je marketingový plán
Marketingový plán je jednoduchý dokument, který vám pomůže přizpůsobit si podnikání podle vlastních představ. Získat nové zákazníky, vydělávat víc peněz, nebo se zbavit pocitu zahlcenosti a přepracovanosti.
Většinou se sestavuje na jeden rok, ale můžete si ho vyplnit i pro jednotlivý projekt, produkt, službu nebo sezónu. Není potřeba sepisovat složitý elaborát – většina funkčních marketingových plánů pro volnonožce a malé firmy nepřesáhne 4 strany A4.
Dává smysl si ho sestavit, pokud v podnikání nevíte, jak dál, chcete nabrat nový směr, nebo se ke mně chystáte na konzultaci. Nejlépe funguje, když si ho po sepsání vyvěsíte někam, kde ho budete mít stále na očích, a minimálně jednou ročně se k němu budete vracet.
Šablona (vzor) ke stažení
Jak si marketingový plán sestavit? Začněte tím, že si stáhnete šablonu marketingového plánu pro volnonožce nebo malou firmu. Je zdarma – není třeba zadávat ani e-mail. Šablona je k dispozici v pdf pro tisk, nebo ve Wordu pro vyplňování v počítači. Poslední soubor v pdf obsahuje vzorový marketingový plán, vyplněný pro fiktivní svatební agenturu.
Marketingový plán vám přinese:
- vyšší zisk i obrat (vaše úsilí i finance budou nasměrovány tam, kde to k něčemu je),
- větší pocit kontroly (v každém okamžiku přesně víte, co máte dělat),
- jednodušší a jistější rozhodování („výhodné“ nabídky inzerce v klidu hodíte do koše)
Chcete podrobný návod?
Marketingový plán
na pivním tácku
E-kniha (pdf/ePub, 84 stran) vás krok za krokem provede sestavením marketingového plánu pro freelancera nebo malou firmu. Pomůže vám se nad vaším podnikáním zamyslet v širším kontextu. Poradí, co napsat do které kolonky. A také vás vybaví praktickými tipy, jak plán správně používat, aby skutečně přinášel očekávané výsledky.
Přečtěte si ještě tyhle články:
Co neřešit na začátku podnikání
Každý začátek je těžký. A o podnikání to platí dvojnásob. Oproti zaměstnání je to dost výrazná [...]
Kouzelné otázky: Janka Urbanová
Janka Urbanová je aromaterapeutka a EFT terapeutka. Pod značkou Santala v Benešově míchá [...]
Jak pracovat s afirmacemi
Afirmace jsou krátká pozitivní tvrzení, jejichž cílem je ovlivnit naši vědomou i podvědomou [...]
Kouzelné otázky: Anna Monsterance
Anička je moderní drátenice. Pod značkou Monsterance jednak tvoří nápadité šperky, jednak v [...]
Rozhodovací paralýza
Soustředit se na soukromé, nebo na firemní klienty? Inzerovat na Facebooku, či na Instagramu? Delegovat, [...]
Kouzelné otázky: Janče Skalková
Do videosérie Kouzelné otázky si zvu své dlouhodobé klienty. Tentokrát jsem si na [...]







