Co je marketingový plán
Marketingový plán je jednoduchý dokument, který vám pomůže přizpůsobit si podnikání podle vlastních představ. Získat nové zákazníky, vydělávat víc peněz, nebo se zbavit pocitu zahlcenosti a přepracovanosti.
Většinou se sestavuje na jeden rok, ale můžete si ho vyplnit i pro jednotlivý projekt, produkt, službu nebo sezónu. Není potřeba sepisovat složitý elaborát – většina funkčních marketingových plánů pro volnonožce a malé firmy nepřesáhne 4 strany A4.
Dává smysl si ho sestavit, pokud v podnikání nevíte, jak dál, chcete nabrat nový směr, nebo se ke mně chystáte na konzultaci. Nejlépe funguje, když si ho po sepsání vyvěsíte někam, kde ho budete mít stále na očích, a minimálně jednou ročně se k němu budete vracet.
Šablona (vzor) ke stažení
Jak si marketingový plán sestavit? Začněte tím, že si stáhnete šablonu marketingového plánu pro volnonožce nebo malou firmu. Je zdarma – není třeba zadávat ani e-mail. Šablona je k dispozici v pdf pro tisk, nebo ve Wordu pro vyplňování v počítači. Poslední soubor v pdf obsahuje vzorový marketingový plán, vyplněný pro fiktivní svatební agenturu.
Marketingový plán vám přinese:
- vyšší zisk i obrat (vaše úsilí i finance budou nasměrovány tam, kde to k něčemu je),
- větší pocit kontroly (v každém okamžiku přesně víte, co máte dělat),
- jednodušší a jistější rozhodování („výhodné“ nabídky inzerce v klidu hodíte do koše)
Chcete podrobný návod?
Marketingový plán
na pivním tácku
E-kniha (pdf/ePub, 84 stran) vás krok za krokem provede sestavením marketingového plánu pro freelancera nebo malou firmu. Pomůže vám se nad vaším podnikáním zamyslet v širším kontextu. Poradí, co napsat do které kolonky. A také vás vybaví praktickými tipy, jak plán správně používat, aby skutečně přinášel očekávané výsledky.
Přečtěte si ještě tyhle články:
Duše vašeho byznysu
Pandemie koronaviru zasáhla do podnikání nás všech. Rušíme akce, posouváme termíny a všechno, co se [...]
Kazí vám konkurence cenu?
Nastavíte si cenu služby nebo produktu, se kterou jste opravdu spokojeni. Ujistíte se, že [...]
Impostor syndrom
Máte někdy pocit, že si nezasloužíte svůj úspěch? Že za vším, co se vám [...]
Síla záměru
Ať už chcete začít prodávat nový výrobek, změnit svět nebo si jen dát něco [...]
Marketing v souladu
Dáváte si slovo roku? Autorku téhle techniky, Christine Kane, přestala bavit novoroční předsevzetí. A tak [...]
Prezentační, nebo obsahový web?
Většina webů se dá zahrnout do jedné ze dvou kategorií. Jsou buď obsahové, nebo [...]







