Minimální hodinová sazba
Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban
Chcete si nastavit cenu správně?
Kouzlo ceny
Cenotvorba pro podnikatele ve službách
E-kniha Kouzlo ceny (pdf/ePub, 150 stran) vám pomůže najít odpověď na otázku, jak a podle čeho si správně nastavit cenu. Na cenotvorbu má totiž vliv celá řada faktorů, ale dva jsou opravdu zásadní – hodnota, kterou vnímá zákazník, a vaše schopnost říct si o peníze. V e-knize se dočtete, jak vytvořit tu první a jak ovlivnit tu druhou. Kromě teorie obsahuje i řadu otázek k zamyšlení, praktická cvičení a malé rituály.
Přečtěte si ještě tyhle články:
Co potřebujete vědět ke stanovení ceny
Jak určit cenu mých produktů nebo služeb? Kolik si za tuhle zakázku mám říct? Tyhle otázky často trápí nejednoho drobného [...]
Tři dobré důvody, proč se vyhnout slevovým serverům
Slevové servery mají svůj boom dávno za sebou. Přesto stále existují a nabízejí své služby i drobným podnikatelům a živnostníkům. Možná i vás už [...]
Jak stanovit dobrou cenu
Cena je pro většinu drobných podnikatelů kritickým parametrem. Cifra, ke které více méně intuitivně dospívají, ale často [...]