Pokud nedokážete získat dostatek klientů, neumíte si říct o peníze nebo se vám nedaří oslovit dostatečné publikum, na vině je pravděpodobně váš mylný nebo zastaralý pohled na marketing. Marie Forleo

Úzké zaměření na růst je jednou z hlavních příčin špatných strategických rozhodnutí. Michael Porter

Pokud nemáte konkurenční výhodu, nekonkurujte. Jack Welsh

Strategie znamená udělat nějaké zákazníky nešťastnými. Michael Porter

Rozhlédněte se, co dělají všichni ostatní. A pak udělejte něco jiného. Fanny Slater

Krása podnikání spočívá v tom, že můžete dělat cokoliv.
Prokletí podnikání spočívá v tom, že můžete dělat cokoliv.

Ash Ambirge

Nikdo vám nemůže zabránit v úspěchu. Kromě vás samotných. Deshun Wang

Pokud vám žádný klient ještě neřekl, že jste příliš drazí, zřejmě si neúčtujete dost. Janna Hagan.

Naše rituály nás definují. Když jste skeptičtí, nebude to fungovat. Sherold Barr

Klient je tím, zač platí. Petr Pouchlý

Naše pocity jsou občas inteligentnější než naše myšlenky. Rory Sutherland (Ogilvy)

Tvořte, vítejte zpětnou vazbu, ignorujte kritiku. Napěňte, opláchněte, opakujte. Joshua Fields Millburn

Nemusíte nabízet všem všechno, abyste vydělali peníze. Maya Elious

Váš byznys a život nemusí být řízen nouzovými situacemi, ale vašimi sny. Kate Northrup

Rozdíl mezi závistí a inspirací je jen ve změně smýšlení. Emily M. Thompson

Abyste získali nové klienty, musíte pro ně napřed udělat místo. Kathleen Shannon

Dobrý branding je pro vaše publikum ochutnávkou toho, co můžete nabídnout. Caitlin Bacher

Ve svých textech, designu i ve způsobu, jakým prezentujete své nabídky, buďte 100% sami sebou. Nikki Elledge Brown

Když je vaše značka opravdová a autentická, nejen že lépe působí na vaše publikum, ale navíc je jednodušší na údržbu. Denise Duffield-Thomas

Podnikání vás donutí čelit všem démonům, které jste kdy pohřbili na dno svého srdce. Vaše podnikatelské problémy jsou často vaše osobní problémy v přestrojení. Bud vyřešíte problém, nebo všechno zničíte. Ash Ambirge

Nejsem tím, co se mi přihodilo, ale tím, čím jsem se rozhodl stát. Carl Gustav Jung

Je snadné zaměnit nejistotu za intuici. Jessica Willingham

Přestaňte kopírovat své konkurenty. Oni taky nevědí, co dělají… Peep Laja

Dokázali bychom více, kdybychom se honili za svými sny místo za svou konkurencí. Simon Sinek

Mějte sny jako orel. Ale plány jako myš. Daniele LaPorte

Věřte sami sobě. Vytvořte si takové já, se kterým budete šťastní žít po celý život. Golda Meir

Problém s krysím závodem je následující: i když vyhrajete, pořád jste krysa. Lily Tomlin

Jsou-li všichni odborníci zajedno, je na místě opatrnost. Bertrand Russel

Strach je vzrušení bez dechu. Gail Larsen

Ponořte se do energie toho, co si přejete. Hiro Boga

Vědět, jak se chcete skutečně cítit, je nejmocnější forma jasnosti, jakou můžete mít. Tvořit tyto pocity je jedna z nejsilnějšíh kreativních věcí, které můžete udělat se svým životem. Danielle LaPorte

Září je nový leden. Gretchen Rubin

Vaše podnikání je vyjádřením vaší duše a hodnot. Hiro Boga

Buďte spokojení s tím, kdo jste a co děláte, a můžete dělat cokoli chcete. Steve Maraboli

Profesionál je člověk, který je schopen dělat skvělou práci, když se tak vůbec necítí. Alistair Cook

Úspěch je dostat to, co chcete. Štěstí je chtít to, co dostanete. Dale Carnegie

Práce je láska v pohybu. Tarot Magie Druidů

Web designu chybí empatie, ne technologie. Michal Hudeček

Nepotřebujete dokonalý web. Potřebujete web, který přináší výsledky. Michal Hudeček

Nebojte se dokonalosti. Nikdy jí nedosáhnete. Salvador Dalí

Hluboko v nás není nic kromě toho, co jsme si tam sami uložili. Richard Rorty

Pokud nevíte, jakou otázku položit, nikdy nic neobjevíte. William Edwards Deming

Úspěch v byznysu je z 10 % strategie a z 90 % nastavení mysli. Denise Duffield-Thomas

Peníze vás neučiní šťastnými… ale každý se o tom chce přesvědčit na vlastní kůži. Zig Ziglar

Pokud znáte cíl, ale nevíte, jak jej měřit, tak to není cíl, ale víra. Jan Řezáč

Neotevírej si obchod, pokud se rád neusmíváš na lidi okolo. čínské přísloví

Prokrastinace je duše vzpouzející se uvěznění. Nassim Nicholas Taleb

Reputace se nedá budovat na tom, co chcete udělat v budoucnu. Henry Ford

Dokonalosti nedosáhneme tehdy, když už není co přidat, ale pokud už nemáme co odstranit. Antoine de Saint Exupéry

Značka je pro firmu jako pověst pro osobu. A pověst si dobudete tím, že děláte těžké věci dobře. Jeff Bezos

Pokud se vaše práce sestává jen z toho, že děláte to, co vám říkají, časem si na to najdou někoho levnějšího. Seth Godin

To, co děláte, když prokrastinujete, je pravděpodobně práce, kterou máte dělat po zbytek svého života. Jessica Hische

Ekonomika je jako automobil. Bez motoru jede leda s kopce… Henry Ford

Sdílejte své vědomosti. Je to způsob, jak dosáhnout nesmrtelnosti. Dalajláma

Talent je následovaný zájem. Můžete dělat cokoli, co jste ochotni trénovat. Bob Ross

Design je tichým ambasadorem vaší značky. Paul Rand

Design není jen to, jak to vypadá. Design je i to, jak to funguje. Steve Jobs

Přemýšlej jako moudrý muž, ale komunikuj jazykem lidu. William Butler Yeats

Nebojte se o peníze. Zamilujte se do procesu. Joan Rivers

Předtucha je kreativita, která se vám snaží něco sdělit. Frank Capra

Každé podnikání je úspěšné přesně do té míry, do jaké dělá něco, o ostatní nemohou. Peter Thiel

Nechcete vypadat jako vaši hrdinové. Ve skutečnosti chcete vidět jako oni. Austin Kleon

Záměr je vědomí s vizí. Danielle La Porte

Jste to, co děláte. Ne to, co říkáte, že děláte. Marie Forleo

Osobnost začíná tam, kde končí srovnávání. Buďte jedineční, zapamatovatelní, sebevědomí a hrdí. Shannon L. Alder

Nikdy nemůžete dát příliš, pokud skutečně dáváte s úmyslem dávat, ne dostat něco na oplátku. Marie Forleo

Je mnohem snazší něco kritizovat než něco vytvořit. Marie Forleo

Mít kreativní mysl je jako mít border kolii. Když ji dostatečně nezaměstnáte, nějakou práci si najde sama. A ta práce se vám nejspíš nebude líbit. Elizabeth Gilbert

Nepřemýšlejte o tom, kde jste, ale o tom, kam jdete. Nechte se pohánět svou vizí, smyslem a posláním. Anis Quizilbash

Když se změníte, všechno se změní pro vás. Když se zlepšíte, všechno se pro vás zlepší. Jim Rohn

Never let your small business make you small-minded. Brendon Burchard

Dostanete v životě všechno, co chcete, když pomůžete dostatečnému množství lidí dosáhnout toho, co chtějí oni. Zig Ziglar

Krok zpátky poté, kdy sejdete z cesty, je krok správným směrem. Kurt Vonnegut

Úspěch je pocit. Ne výše příjmu. Kate Northrup

Pokud chcete být nenahraditelní, musíte být odlišní. Coco Chanel

Pokud se dva lidé ve společném podnikání vždy shodnou, jeden z nich je zbytečný. Ezra Pound

Když jen kopírujete ostatní, vaše vlastní jedinečnost nemůže zářit. Jenny Shih

Lidé si někdy nezapamatují, co říkáte nebo co děláte, ale vždycky si zapamatují, jak se kvůli vám cítili. Maya Angelou

Marketingový tip pro podnikatele ve službách: neříkejte o svých zákaznících do médií věci, které by vám bylo hloupé říct v jejich přítomnosti. Michal Kašpárek

Pořád je to magie. I když víte, jak se to dělá. Terry Pratchett

Nejlepší způsob, jak předpovídat budoucnost, je vytvořit ji. Alan Kay

Marketing je jako první rande. Když mluvíte jen o sobě, druhé rande už nebude. David Beebe

Rychlá, přímá a snadná cesta, jak vybudovat skvělý byznys, neexistuje. Layla Saad

Úspěch bez pocitu naplnění je ve skutečnosti selháním. Tony Robbins

Sehnat klávesnici je snazší než mít příčetnou myšlenku. Martin Malý

Čím víc dokážeme následovat své srdce, tím hlasitěji mluví. Bronnie Ware

Firemní názvy jsou jako spermie. Je jich strašně moc a firmu bez nich nezaložíte. Máte ale jedinečnou příležitost jejich kvalitu ovlivnit. Pokud jim budete věnovat čas a nakonec vyberete tu správnou, může se vaší firmě dařit lépe, než konkurenci. Příroda to za vás v tomto případě prostě neudělá. Jiří Chlebus

Neodkládej na zítřek, co můžeš zrušit hned. Julia Bickerstaff

Vaše pozornost je jako svítilna. Namiřte ji na ostatní a snáze pustíte ze zřetele svůj vlastní strach. Marie Forleo

Život je jako tetris. Když se vám konečně podaří zapadnout, zmizíte. Neil Patel

Pachuť mizerné kvality zůstává dlouho poté, co zmizí sladká chuť nízké ceny. Benjamin Franklin

Abyste dosáhli skvělých výsledků, potřebujete dvě věci: plán a nedostatek času. Leonard Bernstein

Rada zdarma je málokdy levná. Ferengská pravidla zisku (Star Trek)

Kvalita je nejlepší byznys plán. Tečka. John Lasseter

Nejcitlivější lidský orgán je peněženka. Václav Lorenc

Pokud si myslíte, že máte osobní značku, začněte počítat lidi, kteří vás nenávidí. Jan Řezáč

Když o něčem napíšete knihu, začnete dostávat úplně jiný typ poptávek než doposud. Jan Řezáč

Návštěvníky na vašem webu nezajímá vaše historie, ale jejich budoucnost. Roman Hřebecký (via Twitter)

Nemůžeš vynikat v něčem, co nemiluješ. Karakurt v seriálu Blacklist

Sleva je nejdražší nástroj motivace klienta. Václav Lorenc

Jediné, co v podnikání potřebujete, je mít klienty. Ostatní přijde samo. Václav Lorenc

Nevyděláváme tím, že lidem prodáváme věci. Ale tím, že jim pomáháme vybrat, co si koupí. Jeff Bezos

Když na něco existuje případová studie, je to i důvod, proč hledat jinou cestu. Pavlína Louženská (Zoot.cz)

Přát si stojí stejné množství energie jako plánovat. Eleanor Roosevelt

Neztrapnit se je snazší, než se blýsknout. Shane Parrish

Jsme permanentně nastaveni k tomu být spíš pesimisté, což posiluje pud sebezáchovy. Rory Sutherland

Perfekcionismus je masový vrah. Elizabeth Gilbert

Buďte posedlí svými zákazníky, ne svou konkurencí. Laura Fitton

Když nedokážete vysvětlit, co děláte, je těžké si za to říct peníze. Theresa Reed

Nikdo nepřizná, že miluje peníze. Všichni jich jenom chtějí víc. Joshua Becker

Bez vize je váš luxusní plánovací zápisník jen hromádkou drahého papíru. Shenee Howard

Nesnažte se prodávat něco, co nikdo nechce. Sonia Simone

Místo „nemám čas“ zkuste začít říkat „není to priorita“ a sledujte, co to udělá. Laura Vanderkam

Nemám zájem si s někým konkurovat. Věřím, že to zvládneme všichni. Erica Cook

Lepší je objevit trh a až potom se zabývat produktem, nikoli naopak. Tim Ferris

Už žádné „ano“. Buď je to „sakra jo!“ nebo prostě „ne“. Derek Sivers

Kdykoli zvednete telefon a odpovíte na hovor, je to marketing.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Nevymýšlejte si problémy, které zatím nemáte.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Inspirace je magickou substancí, násobitelem času a motivátorem. Nebude ale na vás čekat. Inspirace je věcí okamžiku. Pokud vás popadne, chytněte ji a zapřáhněte okamžitě do práce.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Lidé i okolnosti se mění. Nemůžete být vším pro všechny. Firmy by se měly orientovat na typ zákazníků než na jednoho konkrétního zákazníka, jehož potřeby se neustále mění.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Pokud pouze napodobujete své konkurenty, nemáte důvod existovat. A máte-li nakonec skončit ve ztrátě, vždy je lepší padnout za něco, čemu věříte, než za napodobování druhých.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Nedělejte z produktu spotřební zboží. Udělejte z něj něco, co nikdo jiný nabídnout nedokáže.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Když něco nefunguje správně, je přirozenou snahou vydávat na problém víc. Víc lidí, času a peněz. Výsledkem je akorát zvětšování problému.  Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Osekejte vše do takové míry, až vám zůstane jen to nejdůležitější. Potom osekávejte dál. Přidávat můžete později, bude-li třeba. Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Nejlepší firmy vždycky začínají někde v garáži. Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Jsme připraveni část zákazníků ztratit, pokud to znamená, že budou jiní zákazníci naše produkty o to více milovat. Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Nápadů je všude spousta a jsou levné. Prvotní geniální nápad je natolik malou součástí celé firmy, že je téměř zanedbatelný. Skutečnou otázkou je, jak dobře ho realizujete. Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Restart

Když udržíš značku, přežiješ krize. Roman Vaněk

Dřív měl náskok ten, kdo něco psal. Dnes je to ten, koho někdo čte. Michaela Mužíková

Marketing jde dělat dobře jenom tím, že alespoň občas porušíte alespoň některá pravidla. Marek Prokop

Slovo druhých vydá za sto vašich. Otto Bohuš

Prodej léčí vše. Mark Cuban

Když si stěžujete na své zákazníky, tak tím v podstatě říkáte, že neumíte vést firmu. Bára Rektorová

Špatný design na vás křičí. Dobrý je tichým prodejcem. Shane Meendering

Ať je strategie jakkoli krásná, občas je dobré se podívat na výsledky. Winston Churchill

Člověk nemusí být expert, aby poznal pořádné copy. Je to text, na který se chytnete jako dobře uvařená špageta na zeď. Stephen Dean

„Náš zákazník je každý.“ Ideální je si to vůbec nemyslet, dobré je to alespoň nikam nepsat. Michaela Mužíková

Dřív než si řeknete lidem na webu o peníze, zkuste začít řešit jejich problém. Amanda Durepos

Marketing je něco na způsob okna, kterým můžete nahlédnout do duše firmy. Rand Fishkin

Uvádím-li nové zboží s nápisem sleva, tak říkám zákazníkům jediné – od počátku vím, že mé produkty stojí za pendrek a nikdo je za plnou cenu nekoupí. Daniel Koppl

Můžete-li nabídnout něco, čemu skutečně věříte a co dělá svět lepším místem, a aktivně se neučíte, jak to do světa dostat, pak vlastně okrádáte lidi, kteří vás nejvíc potřebují. Marie Forleo

Marketing je to, co děláte, než prodáte. Kate Northrup

Když chcete vydělávat peníze, a zvlášť, když to chcete dělat způsobem, který skutečně pomáhá lidem, musíte si osvojit dvě věci: prodej a marketing. Kate Northrup

Dokud vedete boj, stále přichází soupeř. Jaroslav Dušek

Stáváte se tím, v co věříte. Oprah Winfrey

Cíl bez plánu je pouhým přáním. Antoine de Saint Exupéry

Co se měří, to se zlepšuje. Denise Duffield-Thomas

Váš úsměv je vaše logo. Vaše osobnost vaše vizitka. Pocit, který lidé mají po zkušenosti s vaší službou, je vaší ochrannou známkou. Jay Danzie

Pokud vás první verze vašeho produktu nepřivádí do rozpaků, uvedli jste ho na trh příliš pozdě. Reid Hoffman (LinkedIn)

Nejlepší benchmark je vaše nejúspěšnější číslo. Eliška Vyhnánková

Praxe není to, co děláte, když už jste dobří. Je to věc, kterou děláte, abyste se dobrými stali. Malcolm Gladwell

Nedovolte vaší profesi, aby svazovala vaše myšlení. Avinash Kaushik

Na sociálních sítích lidi bavte, informujte, nabídněte něco užitečného. Když nic takového nemáte, raději mlčte, nebo tam vůbec nechoďte. Jen vám to uškodí. Avinash Kaushik

My ženy často končíme s cenou tam, kde chlapi teprve začínají. Helena Liška

Value Has a Value Only If Its Value Is Valued. Brian G. Dyson

Fuck bad advertising! Ted Florea (Droga5)

Šťastný je ten, koho soumrak i svítání nalézají při práci, jež mu přísluší, a kdo nepřijímá od světa nic, než to, bez čeho nelze být. Karel IV.

Trvá 20 let dobré jméno vybudovat a 5 minut jej ztratit. Když si to uvědomíte, začnete dělat věci jinak.  Warren Buffett

Budujte si své vlastní sny. Nebo si vás jiní najmou na budování těch jejich. Farrah Gray

Možnost nekoupit považuji za jednu ze základních hodnot svého podnikání. Pokud chci toto své právo sám využívat, musím ho dopřát také všem svým zákazníkům. Jinak nemůže mé podnikání nikdy fungovat. Martin Řepa

Kdo se honí za penězi, ten je nikdy nedohoní. Hleďte si práce, dělejte ji lépe než soused. Peníze za vámi přiběhnou samy. Tomáš Baťa

Na Facebooku musíte být nadšenec, ne prodejce. Prodej potom přijde sám. Michal Pastier

Nápad se dá chránit jen tak, že ho zrealizujete. Michal Pastier

Než si vytvoříte publikum, napřed se musíte rozhodnout, kdo v něm má sedět. Derek Halpern

Není třeba složitě vymýšlet, v čem podnikat. Jen vnímejte vaše potřeby a brzy najdete něco, co byste rádi, ale na trhu to schází a nebo to není dostupné v odpovídající kvalitě. Až přijdete na to, co je to, tak se HNED pusťte do práce. Člověk stejně nikdy nebude schopen vychytat všechny mouchy dopředu a za pochodu vymyslí mnohdy mnohem efektivnější řešení, než kdyby o něm přemýšlel jen teoreticky. Začít se dá i s málem – a je to mnohdy naopak lepší, protože pak člověk řeší jen ty opravdu důležité věci. Petra Šťastná, Zajíci v krabici

Úspěch znamená milovat, kdo jsme, co děláme a jak to děláme. Maya Angelou

Nepracovat pro radost je jako šetřit si sex na stáří. Warren Buffett

Bez vášně nemáte energii. Bez energie nemáte nic. Warren Buffett

Když nemáte konkurenci, konkurujte sami sobě! Michal Kopecký

Learning how to tell people to f**k off is one of the best things you can learn to do for your business. Ashley Ambirge

Za co vám ostatní lidé děkují je odrazem vašeho génia. Danielle La Porte

Příliš mnoho z nás nežije svoje sny. Žijeme svoje strachy. Les Brown

Když neplatíte za produkt, jste produkt. Meghan Kelly

Bůh je moje víra v sebe, Štěstěna je moje pozitivní myšlení, Náhoda je moje schopnost odkrývat příležitosti tam, kde jiní vidí jen marasmus a problémy, a Osud je moje vůle vytrvat a dojít si pro výsledek. Lorna Jane Clarkson

Cesta k úspěchu je v zásadě jednoduchá, to jen my si ji ztěžujeme. Nejdůležitější patníky přehlížíme, protože se nám zdají příliš obyčejné. Ludwig Josef Johann Wittgenstein

Velké společnosti nevydělaly své milióny propagováním skutečných kvalit svých produktů. Zbohatly na vytvoření kultury stovek miliónů lidí, kteří kupují více, než potřebují, a pokouší se pomocí peněz zbavit pocitu nespokojenosti. David D. Cain

Můžete zmanipulovat spotřebitele, aby chtěli vaše produkty a tím pádem si je koupili. Je to hra. Lucy Hughes, spoluautorka studie The Nag Factor

Naslouchejte radám pouze od lidí, kteří mají to, co chcete. Kate Northrup

Chcete-li, aby dům vypadal větší, postavte vedle něj stan. Joanna Wiebe

Jednejte s každým, jak byste jednali se svou babičkou, ale předpokládejte, že babička má na Twitteru osmdesát tisíc followerů. Daniel H. Pink

Kdykoli jste v pokušení navýšit někomu prodej, zastavte, co děláte, a navyšte službu. Daniel H. Pink

Vítězství v hádce znamená ztrátu zákazníka. Alfred Fuller

Jeden chytrý, jednoduchý a efektivní způsob, jak proniknout do myšlení lidí, je sednout si na jejich židli. Daniel H. Pink

Když lidé popisují hodnotu, kterou u výrobku vnímají, pomocí niterných, emocionálně laděných slov typu „mít rád“, naznačuje to, že existuje jasná představa o PROČ. Simon Sinek

Počítač vám řekne na dolar přesně, za kolik jste prodali, ale nikdy vám neřekne, za kolik jste mohli prodat. Sam Walton

Pokud to, CO děláte, neříká nic o tom, v co věříte, pak nikdo nebude znát vaše PROČ a budete nuceni na trhu konkurovat pomocí ceny, služeb, kvality, vlastností a přínosů – nástrojů typických pro prodej komodit. Simon Sinek

Osobnost zakladatele tvoří osobnost společnosti. Simon Sinek

Hodně podnikatelů jsou perfekcionisté, kteří nepustí do světa nedotažený a neodladěný projekt. To je podle mne špatně. Čím dřív jdete na trh, tím snáze poznáte, jestli jste na správné lodi. Ondřej Havlín

Všechny špatné věci mají dva společné rysy. Víte, co byste měli udělat, ale dovolíte někomu, aby vám to rozmluvil. Chris Guillebeau

Nikdo nečeká, že cena mléka bude každý rok stejná. Všichni víme, že po určité době stoupne, a totéž by mělo platit i pro ceny, které účtujeme klientům. Chris Guillebeau

Chcete-li získat neférovou výhodu, poskytujte mimořádnou službu. Chris Guillebeau

Připomínejte lidem, že zisk je rozdíl mezi výnosy a náklady. Budete vypadat chytře. Scott Adams

Všichni v sobě máme víc, než si myslíme. Využijme to k něčemu pozitivnímu. Chris Guillebeau

Musíte dohlédnout na to, aby vaše opakující se aktivity pokud možno přímo souvisely s vyděláváním peněz. Není nic špatného na tom, mít nějakého koníčka, ale jestli tomu chcete říkat podnikání, musíte vydělávat peníze. Chris Guillebeau

Tím, že budete investovat do svého projektu pot místo peněz, vyhnete se zadlužení a můžete minimalizovat dopad neúspěch, pokud to nevyjde. Chris Guillebeau

Plány jsou pouze dobrými úmysly, jestliže se okamžitě nezvrhnou do podoby tvrdé práce. Peter Drucker

Marketing ze staré školy je založený na přesvědčování, zatímco nový marketing vychází z pozvání. Chris Guillebeau

Podnikatelské příležitosti jsou jako autobusy. Každou chvilku jede další. Richard Branson

Jestli vás pohání vášeň, nechť se rozum chopí opratí. Benjamin Franklin

Přestože je vášeň špatný regulátor, dokáže být silným motivátorem. Ralph Waldo Emerson

Pokud postavíte své podnikání na pomoci druhým, vždycky budete mít spoustu práce. Chris Guillebeau

Nejlepší je poskytnout lidem to, co skutečně chtějí, a toho docílíme pochopením velmi jednoduché skutečnosti – jací jsme my sami. Chris Guillebeau

Máte-li skupinu zájemců, ale nemáte co prodávat, nemáte podnikání. Máte-li něco, co byste chtěli prodávat, ale nikdo není ochoten to koupit, opět nemáte podnikání. V obou případech platí, že bez jasné a jednoduché možnosti, jak by zákazníci mohli platit za to, co nabízíte, nemáte podnikání. Chris Guillebeau

Alchymie mikrobyznysu: vášeň nebo dovednost + užitečnost = úspěch. Chris Guillebeau

Navzdory obecně platným představám není úspěch v podnikání nezbytně spojený s tím, že byste museli být v příslušné činnosti nejlepší. Chris Guillebeau

Jakmile si zvyknete na svobodu, nepomůže vám žádná odvykací kúra. Chris Guillebeau

Je-li úspěch motivován PROČ, nepochybně se dostaví. Simon Sinek

Nenajímáte lidi kvůli dovednostem, ale kvůli jejich postoji. Dovednosti je můžete vždycky naučit. Herbert Kelleher

Cílem podniku by nemělo být dělat byznys s každým, kdo zaklepe na dveře. Měli byste se zaměřit na lidi, kteří věří v to, co vy. Simon Sinek

Jen málo lidí a podniků dokáže jasně formulovat, PROČ dělají to, CO dělají. A když říkám PROČ, nemám na mysli peníze – ty jsou výsledkem. Slovem PROČ myslím to, co je vaším záměrem, důvodem či přesvědčením. PROČ vaše firma existuje? PROČ každé ráno vstanete z postele? A PROČ by to mělo někoho zajímat? Simon Sinek

Manipulace vedou k transakcím, nikoli k loajalitě. Simon Sinek

Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Simon Sinek

Promo akce jsou tak běžným způsobem manipulace, že často zapomínáme, že jsme vlastně manipulováni. Simon Sinek

Cena vždycky něco stojí. Otázkou je, kolik jste ochotni zaplatit za peníze, které si vyděláte. Simon Sinek

Jediný smysl věty je dovést čtenáře k další větě. Henneke Duistermaat

Než začneš v marketingu cokoli řešit, podívej se do skladu. Roman Bajčan

Základem úspěchu je přát ho i ostatním. Vojtěch Bednář

Jděte tam, kde vás budou oslavovat. Ne jen tolerovat. Ria Verlinden

Bohatství není o vydělávání peněz. Je to o správném nastavení jejich toku. Roger James Hamilton

Facts tell, stories sell. Use both well. Ali Brown

Pokud jste líní dělat obsah, nedělejte byznys. Kate Morris

Když děláte práci svého života, nemáte konkurenci. Linda P. Jones

Povolání je místo, kde se naše nejhlubší radost potkává s nejhlubší potřebou světa. Frederick Buechner

Podnikatelský záměr vydá na několik týdnů, ba měsíců tvrdé práce – jeho vyšperkování mnohdy trvá tak dlouho, že se mezitím vytratí podnikatelská příležitost. Jan P. Martínek

Startup je, když… začnete podnikat. To je celé. Jan P. Martínek

Když jdete do podnikání bez ničeho a skončíte s ničím, o nic nepřijdete. Ale – co když to vyjde? Sheri Schmelzer

Když žijete jen pro úspěch, vyhoříte. Když jdete za úspěchem, radost je 50/50. Když zvolíte radost, úspěch je zaručen. Cindy Joseph

Základem úspěchu je udělat další krok. Prvním je vymyslet nápad. A žádný není tak velký, aby nešel realizovat. Richard Branson

Opravdový podnikatel se snaží vydělávat velké peníze, aby mohl později realizovat své velké sny. Richard Branson

Udělejte ze zákazníka hrdinu svého příběhu. Ann Handley

Marketing je válka vjemů. Ivo Toman

E-mail je sice horší prodejce než člověk, ale zase vám nikdy nezaloží odbory a nechce kávu. Ivo Toman

Spoléhat na spravedlnost vede k neúspěchu. Pokud na něco nemáte talent, budete jen plýtvat silami. Lepší je pracovat s tím, co máte. Ivo Toman

Nejvíce přeceňovanou lidskou vlastností je skromnost. Podle mne více škodí, než pomáhá. Musíte mít naopak určitou dávku drzosti, abyste si dokázali říci o to, co chcete. Například při prodeji požádat lidi o jejich peníze. Mnoha lidem to strach a skromnost nedovolí. Ivo Toman

Nejhorší podnikatelský scénář je vůbec nezačít. Leo Babauta

Prodírat se proti předsudku výchovou spotřebitele nápadně připomíná jinou činnost, konanou proti větru. Vilém Rubeš

Skotská matka je nejlepší, co může chlapec toužící po kariéře v propagaci mít. Jeho pudy jsou hospodárnost a opatrnost, což je nejdůležitější. Claude C. Hopkins

Nemusíte cítit vinu za to, že máte víc než jiní lidé. Cílem je pomoci jim vytvářet bohatství, ne ho brát vám. Chris Guillebeau

Vždy si posypte hlavu klávesnicí, když váš text začne olizovat pompa. Otto Bohuš

Brand je to, co si o vás lidé říkají, když odejdete z místnosti. Marek Prokop

Často jsem slyšel od lidí z marketingu, že jejich výrobek nebo služba nemají konkurenci. Nesmysl! Právě takové výroky způsobují, že má marketing tak špatnou pověst… Peter Knight

Marketing je příliš důležitý, než aby se přenechal jen řediteli marketingu. Jeff Faulkner

Marketingový plán je otázkou života či smrti firmy. Proto ho všichni potřebují. Peter Knight

Marketingový plán je hnacím motorem firmy, dokonce i když neexistuje v písemné formě a skrývá se jen v temných zákoutích vaší šedé kůry mozkové. Peter Knight

Prodej je proces. Proces budování vztahů, obrácení skeptika v zastánce a proměny neznámého člověka v přítele. Steve W. Martin

Web je švýcarský nůž vašeho marketingu. Marie Forleo

Podnikání jde o hodně lépe, když děláte věci, které máte rádi. Vaše podnikání, vaše volba. Denise Duffield-Thomas

Můžete zkusit být jako všichni ostatní. Ale… jsou snazší způsoby, jak vydělat peníze. Denise Duffield-Thomas

Konkurovat cenou je nejrychlejší způsob, jak zničit sebe, svůj zisk i své podnikání. Marie Forleo

Čím více si účtujete, tím více vás budou lidé respektovat. U levných věcí mají lidé větší tendenci hledat chyby. Stuart Wilde

Když v podnikání hledáte záruky, ve skutečnosti nechcete podnikat. Marie Forleo

Není nic horšího než tlačit se do vydělávání peněz – prostě to nefunguje. Denise Duffield-Thomas

Peněz je na světě hromada a když pochopíme jejich správné fungování, můžeme se válet ve zlatě. Aleš Kalina

Čím lepší otázky, tím lepší marketing. Josef Vojta

Tradičními výzkumnými metodami, jako dotazováním spotřebitelů, proč si kupují nějaký výrobek, se lze dostat jen k nepatrné části mozkových procesů, které řídí rozhodování. Martin Lindstrom

Většina našich rozhodnutí kupovat není ani zdaleka vědomých. Rozhoduje náš mozek a většinou o tom ani nevíme. Martin Lindstrom

Svoje nákupy si užíváme… protože jsme za ně víc zaplatili. Antonio Rangel

Rituály nám pomáhají vytvářet emocionální spojení se značkami a výrobky. Díky nim si lépe pamatujeme věci, které kupujeme. Martin Lindstrom

Když se budete snažit o dokonalost, úkol si natolik zkomplikujete, že vám přeroste přes hlavu. Občas úplně stačí odvést dobrou práci. Edward de Bono

Užitečné je to, co někomu užitečné připadá. Edward de Bono

Slova „hodnota“ a „užitek“ jsou dnes z praktického hlediska téměř zaměnitelná. Dá se říci, že hodnota je v určité věci skrytá jako potenciál a užitek vzniká dodáním této hodnoty uživateli. Obecně řečeno: hodnota zlata spočívá v jeho vzácnosti a vysoké ceně. Kdybyste však zoufale potřebovali něčím zajistit otevřené dveře, měli byste užitek z velké váhy zlatého prutu. Edward de Bono

Vybudovat si reputaci trvá věčnost, ale zničit ji lze během okamžiku. Catherine Kaputa

Ve většině příběhů o úspěchu bývá Štěstěna velkou bílou lží. Catherine Kaputa

Nejlepší metoda networkingu: pomáhejte ostatním a projevujte o ně zájem, i o to, co dělají a co je pro ně důležité. Zjistíte, že networking je mnohem snazší, když z něj odstraníte veškerou námahu. Pokud vaším hlavním cílem bude navazovat kontakty a budete se muset nutit chodit na všelijaká setkání, akce a večírky, pak z něj uděláte obyčejnou otročinu. Catherine Kaputa

Na každý Microsoft existuje nějaký Apple. Catherine Kaputa

Neuromarketing je jev naší sociální debilizace. František Koukolík

Obsah je král, ale marketing je královna a řídí domácnost. Gary Vaynerchuk

Naslouchejte svému srdci. Podnikání je příliš těžké na to, abyste dělali něco, co vás hluboce neuspokojuje. Robert Němec

Peníze jsou lepší než chudoba, přinejmenším z finančních důvodů. Woody Allen

Práce neznamená dohánět status quo. Práce znamená vytvářet status quo. Seth Godin

Cíle jsou jako pšouky. Je lepší je vypustit do světa. Denise Duffield Thomas

Chcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte nejdříve sebe. Tomáš Baťa

Cenově se podbízet je krátkozraké, protože se vždy najde někdo, kdo je ochotný obětovat ještě větší část ziskové marže, takže oba nakonec zbankrotujete. Tim Ferris

Když vy a váš konkurent nabízíte pouze kvalitu a nic navíc, pak prodáváte komoditu a tu bych prosil hlavně levně. Seth Godin

Největší hrozbou firmy v 21.století není hyper-konkurence, ale informovaný zákazník. Gary Hamel

Honba za pozicemi se nenazývá SEO, nýbrž Kámásútra. Miloslav Lešetický (via Twitter)

Marketing je o vedení lidí, kteří opravdu chtějí následovat. Michael Hyatt

V budoucnosti bude marketing jako sex: platit si za něj budou jen zoufalci. Chris Guillebeau

Poznejte svou konkurenci. Vyhněte se jejich silným a využijte jejich slabé stránky. Jack Trout

Peníze vás nezmění – jen podpoří to, čím aktuálně jste. Když jste s**č, udělají z vás většího s**če.  Když jste hodní, stanete se hodnějšími. Peníze je zábavné vydělávat i utrácet. Sara Blakely

Čím lepší má firma off-line služby, tím horší si může dovolit web. Dušan Janovský (via Twitter)

Sociální sítě jsou skvělá věc, pokud a dokud chcete to, co chtějí ony. Petr Koubský

Když platíte daň z přidané hodnoty, tak tu přidanou hodnotu musíte vytvořit. Zdeněk Pohlreich

Důležité je říci si, co budu dělat, jak a pro koho. Musím vědět, komu chci své věci prodat. Třeba si ho i konkrétně představit. Jakmile víte, kdo je váš zákazník, je snadné se k němu dostat a zjistit, jak a kde ho oslovíte. Libka Safr

Pokud děláte něco, co vám připadá jako těžká práce, pak určitě děláte to, co nemáte. Roger Hamilton

Autorizace je prostě nemravný vztah mezi novinářem a zdrojem, kdy novinář simuluje, že tvořil obsah, a zástupce organizace simuluje, že dostal objektivní mediální pokrytí. Cristina Muntean

Ať už věříte, že to zvládnete, nebo věříte, že to nejde – máte pravdu. Henry Ford

Sociální sítě fungují jako zesilovač. Pokud je váš produkt dobrý, chováte se slušně k zákazníkům a opravdu se chcete dále zlepšovat a rozvíjet, je to ten nejlepší nástroj. Peter Hermann (Digital Communications)

Nesnáším, když o sobě mluví jako o podnikatelích lidé, kterým nejde ani tak o to, něco podnikat, jako v první řadě o to, rychle začít vydělávat peníze.“ Steve Jobs

Rádi nakupujeme, ale nemáme rádi, když se nám prodává. David Ogilvy

K dobrému jménu je třeba se dopracovat. August Hörmann

Marketing je všechno to, co dělám, abych nemusel prodávat. Marek Prokop

Čím více podnikatelů aplikuje stejnou strategii, tím nižší je logicky pravděpodobnost jejich úspěchu. Robert Vlach

V mediální interakci váš vliv končí tam, kde končí vaše rty. Cristina Muntean

Jak důležité je SEO? Asi tak, jako kdybyste si otevřeli hospodu, ale nepověsili nad dveře vývěsní štít… Lukáš Marvan

Reklama musí primárně doručit sdělení. Pokud se to nepovedlo, tak selhala. Streetartový umělec JR

České firmy v marketingu neplavou. Ony se v něm topí. A navíc nevědí v čem. Dušan Janovský

Nápad, kterému se nikdo nebrání, není dobrý nápad. Oscar Wilde

Reklama je byznys, kde ráno máte na stole katastrofu a za šest hodin je vyřešená. A ještě si přitom na mítinku pustíte hezký film. Mike Sheldon (Deutsch LA)

Před plánováním metrik úspěchu, měřením engagement rates a počtu lajků je třeba nejdříve zvládnout základy – odpovídat zákazníkům, kteří potřebují pomoci. Vít Horký (Brand Embassy)

Reklama nemá vychovávat, ale inspirovat. Ted Florea (Droga5)

Je 15x pravděpodobnější, že se vám narodí dvojčata, než že kliknete na bannerovou reklamu. Matt Mint (Mindshare)

Když něco budujete od nuly, stojí to více úsilí a peněz, než plánujete. A musíte mít rezervu, abyste vydrželi zavádění. Mirek Šebesta (Friends Coffee House)

Lidé odpovědní za mluvení pracují v oddělení marketingu. Lidé, kteří mají v popisu práce naslouchat, jsou ve výzkumu, prodeji nebo v servisním oddělení. Jen málokdy komunikují mezi sebou, natož se zákazníkem. Josh Bernoff

Slovo blog je irelevantní. Už teď je běžné a očekávané, že každá inteligentní osoba (a i pár těch neinteligentních) bude mít mediální platformu pro sdílení se světem. Seth Godin

Co o nás takový Google neví, pravděpodobně nestojí za řeč. Václav Větvička

Něco mi říká, že reklamu nic nezabije. Jako každá mrcha má tuhý kořínek. Martin Jaroš (T-Mobile)

Nejlepší kariéra je, když člověk dělá práci, která ho baví, má z toho peníze, se kterými vyžije, a může si dovolit svoje koníčky a mít spokojený život. Miloš Růžička (Bison & Rose)

Neznám jediný podnik, kde by snižování nákladů vedlo k úspěchům – právě naopak. Dietmar Otti (Axel Springer)

Kvalita znamená dělat to dobře, i když se nikdo nedívá. Henry Ford

Zákazník není odkladištěm na informační odpad. Ivan Bureš, Pavel Řehulka

Pomohla reklama prodávat lidem věci, které si nemohli dovolit? Obávám se, že velmi pravděpodobně ano. Frank Lowe pro českou verzi magazínu Forbes

V dnešní době se musíme neustále učit. Chybujte, ale chybujte rychle. Peo Strindlund (Mag+)

Značka je to, co vám zůstane, když shoří továrna. Jeff Besos (Amazon.com)

Pomyšlení na to, že umřete, je nejlepší cesta, jak se vyhnout pasti, kdy se obáváte, že něco ztratíte. Není důvod, abyste neposlechli hlas svého srdce. Steve Jobs

Cena je, co zaplatíme, hodnota, co dostaneme. Warren Buffett

Kdo chce zvyšovat ceny, musí nabízet smysl. Achim Feige

Když si lidé dnes chtějí něco koupit, je web téměř vždy prvním místem, kde začínají svůj výlet za nakupováním. David Meermann Scott

Většina inovací se vůbec neprosadí. Jinak by to nebyly žádné inovace. R. J. Sternberg

Předpokládat, že to, co dělalo firmu úspěšnou v minulosti, platí i pro její budoucnost, je naivní a nebezpečné. Josef Havelka

Když nemáte co říct, zazpívejte to. David Ogilvy

Nejlepší je začít v garáži, ale je důležité v ní nepokračovat. Linda Vavříková, Allegria Firma na zážitky

Značky potřebují současně hloubku i povrch. Achim Feige

PR článek je nástrojem ďábla a médií. Klientovi za peníze zaručuje jakousi pochybnou publicitu, ale v důsledku je to asi ostuda pro zadavatele i pro média. Michal Donath

S termínem PR se plýtvá všemi směry. Vojenská junta v Barmě zabije 400 lidí a někdo to okomentuje, že to je pro tu zemi špatné PR. To není vůbec žádné PR, to je prostě vražda! David T. Senay (Fleishman-Hillard)

Reklama je kšeft a lidé, co ji dělají, přišli na to, že když je tam v určité míře nahota, tak to zabírá. To si ale nevymýšlí, pouze odezírají, co chtějí lidé vidět. Sára Saudková v MF Dnes

Digitální marketing je jako vyšší level v sexu. Všichni o tom mluví, pár lidem to snad i vyšlo, ale většina jsou ti, kteří o tom jen mluví, a moc jim to nejde. Keith Weed

Kdybych naslouchal zákazníkům, byl bych jim býval dal jen rychlejšího koně. Henry Ford

Problém s námi Američany není v tom, že by se poezie života změnila v prózu, ale v tom, že se stala reklamním sdělením. Louis Kronenberger

Příslib, velký příslib je duší reklamy. Samuel Johnson

Reklama je jiná forma statistiky. Hartman Jule

Radost z hudby by nikdy neměla být přerušena reklamou. Leonard Bernstein

Reklama je tvorba kompletních lží z polopravd. Edgar A. Shoaff

Dříve lidé potřebovali k přežití produkty. Nyní produkty lidi, aby přežily. Nicholas Johnson

Nikdy nepište do reklamy nic, co by neměla číst vaše rodina. Nebudete vykládat lži své ženě. Nevykládejte je ani té mojí. David Ogilvy

Reklamu lze popsat jako vědu o zadržování lidské inteligence tak dlouho, dokud nepřinese peníze. Stephen Butler Leacock

Pracovníci v reklamě neustále vymýšlejí léky, na které nejsou nemoci. Neznámý autor

Jaký je rozdíl mezi neetickou a etickou reklamou? Neetická používá lži ke klamání veřejnosti. Etická k témuž používá pravdu. Vilhjalmur Stefansson

Podnikat bez reklamy je jako mrkat na dívku ve tmě. Vy sice víte, co děláte, ale nikdo jiný to neví. Steuart Henderson Britt

Marketing je příliš důležitý na to, aby byl ve firmě záležitostí pouze jednoho specializovaného oddělení. Dave Packard

Neříkejte mamince, že pracuju v reklamě – myslí si, že hraju v bordelu na piano. Jacques Séguéla

Tradiční média postavila lidi do role pasivních konzumentů produktů, názorů nebo zábavy. Internet však přímo vyzývá ke konverzaci a firmy se začínají přizpůsobovat. Viktor Janouch

Když je reklama výrazná, sebevědomá a s jasně definovanou značkou, tak může nakonec klient jen získat. Tomáš Mašín

Všichni moc dobře víme, že je reklama šalba. A přesto se těmi reklamami vlastně řídíme, když nám vadí, že nemáme „reklamně“ ploché bříško a vlasy pevné tak, že zlomí ocelové nůžky. Tomáš Sedláček

Noviny jsou intimní médium, s nímž chodíme do postele. Když za ně nebudeme bojovat a nakonec je zabijeme, bude to stejné, jako bychom zůstali v posteli sami. Pavel Šafr

Kampaň musí mít sílu prodat výrobek. Reklama, která získá ocenění, ale výrobek neprodá, vytváří nepřekonatelné rozpory mezi hodnotami klientů a agentur. Eric Hirschberg (Deutsch)

Klienti dostávají takové tvůrčí návrhy, jaké si zaslouží. Pokud požadujete to nejlepší, dostanete to nejlepší. Pokud chcete neškodnou reklamu s hudbou na podbarvení a hezkými obrázky, dostanete, co si zasloužíte – obyčejnou nudu. Roger Enrico (PepsiCo)

Dobré značky mají u spotřebitelů respekt, ale jen lovemarks mají i jejich lásku. Kevin Roberts

Reklama není žádná věda o nějakých zatracených procentech. Reklama je umění. O tom není pochyb. George Lois

Tradiční marketing přináší průměrné výsledky. Průměrné výsledky vám nevybudují kariéru, nezvětší podíl na trhu a nepřinesou raketový nárůst tržeb. Mark Hughes

Značka, která si zaslouží lásku, musí nejdřív milovat vás. Marek Řídký (Underline)

Noviny neohrožuje intelektuální úpadek čtenářů, nýbrž úpadek kompetence jejich vydávání. Pavel Šafr

Branže Public Relations ovládla svět – a nestačí jí to. The Economist

Naším nejdůležitějším výrobkem jsou neúspěchy. R. W. Johnson

Nic neupoutá pozornost davu tak spolehlivě jako dav. P. T. Barnum

Kdysi někdo řekl, že podfinancování v reklamě je jako koupit si lístek na půl cesty do Evropy. Utratíte peníze, ale nikdy se tam nedostanete. Morris Hite

Pokud se budete snažit vyhovět všem, vaše reklama bude vypadat jako všechny ostatní a budete neviditelní. Mark Hughes

Marketingový plán se musí vejít i na pivní tácek. Thomas Patalas

Firmy prodávají produkty, ale zákazníci kupují značky. Philip Kotler

Každý člověk má obrovský tvůrčí potenciál. Jediný problém spočívá v tom sebrat odvahu a tento potenciál využít. Roger Enrico (PepsiCo)

Reklama je tou nejzábavnější věcí, při které lze být ještě oblečený. Peter Podolinský (TBWA/Praha)

Když vyvoláváte rozruch, nikdy se nesnažte nikoho oklamat. Klamání se vrací jako bumerang. Mark Hughes

Reklama je umění prodávat v masovém měřítku. Nikdo by se neobtěžoval používat reklamu, kdyby mohl mluvit se svými zákazníky tváří v tvář. Jenže nemůže. Morris Hite

Naděje není strategie. Martha Kagan

Když máte opravdu dobrý prodejní nápad, reklamní text dokáže napsat i vaše sekretářka. Morris Hite

Jakákoli informace se má v médiích objevit podle toho, jakou má hodnotu, a ne podle toho, jaký mám vztah s novinářem. Michal Donath

Marketing je akt sdílení vaší vášně. Nic víc a nic míň. Michael Hyatt

K úspěchu potřebujete mít srdce v podnikání a podnikání v srdci. Thomas Watson

Snažte se být největší, nejlepší nebo první v přesně vymezené kategorii. Já osobně dávám přednost tomu být první. Tim Ferris

Podnikání má dvě – a pouze dvě – základní funkce: marketing a inovaci. Marketing a inovace plodí výsledky, vše ostatní jsou náklady. Peter Drucker

Zaměřte se na cílovou skupinu, k níž sami patříte. Nespekulujte, co potřebují jiní lidé nebo co budou ochotni kupovat. Tim Ferris

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Dan Zarella

Vždycky jsem věřil tomu, že reklama je druhá nejvýnosnější forma psaní. Tou první jsou samozřejmě dopisy s žádostí o výkupné. Philip Dusenberry

Vytvořit dobře definovanou a mezi spotřebiteli oblíbenou osobnost značky předpokládá konzistentní přístup. Nemůžete dnes používat komický a zítra striktně vědecký přístup, aniž byste si nenávratně poškodili značku. Morris Hite

Pěkný obal pomůže produkt na začátku prodat. Ale jestli uvnitř konzument nenajde to, co hledá, nejenže se už nevrátí, ale možná vám už příště nebude věřit. Petr Dvořák (TV Nova)

Nikdo nečte reklamy. Lidé čtou to, co je zajímá, což je občas i reklama… Howard Luck Gossage

Headline je nejdůležitějším prvkem reklamy. Musí nabízet zákazníkovi uvěřitelný benefit. A musí být formulován snadno zapamatovatelným způsobem. Morris Hite

Pokud chtějí firmy prolomit spirálu klesajících slev, musí odstranit vše, čeho si zákazníci neváží, a také odstranit náklady, které mohou přesunout do svých marží. Ruth Saunders (Galleon Blue)

Svůj marketingový mix byste měli považovat za permanentní staveniště, na němž se jednotlivé budovy musí neustále přestavovat podle aktuálních potřeb nájemníků. Thomas Patalas

Věřím tomu, že odlišnost potřebuje odvahu, přesvědčení, víru a vášeň. Lucia Tarbajovská

Marketing je mocný. Užívejte jej moudře. Seth Godin

Jedním ze způsobů, jak udržet dlouhodobou poptávku po svém produktu, je nikdy ji plně neuspokojit. Jack Trout

Rolí marketingu by mělo být vytvářet přidanou hodnotu a slevy určitě žádnou hodnotu nevytvářejí. David Seibert (Halada)

Bez propagace se stane něco strašného. Nic! P. T. Barnum

Když bude vaším prvořadým cílem zisk, vaši zákazníci to vycítí. Snažte se myslet v první řadě na ně. Stanislav Bernard

Reklama posouvá lidi k produktům, merchandising produkty k lidem. Morris Hite

V podnikání dostanete buď peníze, nebo zkušenosti. Vezměte si zkušenosti a peníze přijdou. Harold Geneen

Prodeje mohou vést k reklamě, stejně jako reklama vede k prodeji. Michael Schudson

Když děláte to samé, co jste dělali vždycky, to samé co vždycky i dostanete. Tony Robbins

Vaši nejnespokojenější zákazníci jsou nejlepším zdrojem pro vaše ponaučení. Bill Gates

Určit mizerný výrobek lze nejsnáz podle toho, že proti němu nikdo ve firmě nic nenamítá. Arno Penzias (Bell Labs)

Když máte málo peněz, můžete být mnohem odvážnější a vytvořit úžasné věci. Problém není v nedostatku prostředků, ale v nedostatku ambicí a kreativity. Daryl Fielding (Kraft Foods)

Kdo si myslí, že mu stačí vrazit do hrnce několik zajímavých nápadů, přihodit pár zlatých, všechno podle potřeby dochutit třemi nejaktuálnějšími tématy z rubriky neotřelého marketingového myšlení a důkladně protřepat, aby ukuchtil nejúspěšnější guerillovou kampaň všech dob, měl by si dát pozor, aby si ošklivě nepopálil jazyk. Thorsten Schulte

Na mezinárodní úrovni spatřujeme zajímavý úkaz – jak se snažíme odlišit, tak jsme podobní sobě navzájem. Porovnáváme se jedni s druhými – přitom jsme tak stejní… Lucia Tarbajovská

Vytvořit dobrou reklamní agenturu vyžaduje dobré klienty. Bez ohledu na množství talentu, pokud nepropaguje dobré služby a produkty, zůstane přinejmenším neefektivní. Morris Hite

Marketéři mají problém porozumět kanálům, které vyžadují mluvit a poslouchat zároveň. Idea dvousměrné komunikace pro marketingový průmysl znamená na konec reklamy umístit bezplatnou linku a přijímat objednávky. Josh Bernoff

Rádi pracujeme pro ty, kteří si cení značek. David Ogilvy

Z pohledu marketingu i vedení firmy musíte hlavně vědět, kdo je váš zákazník, co chce a co mu můžete nabídnout. David Seibert (Halada)

V úzkém segmentu, jakým je drogistika, zákazníka neoblafnete jednorázovou slevou. Důležitá je celková cena za nákup. Götz Werner (dm drogerie)

Marketéři se bojí spotřebitelů. Nejradši by svolávali focus groups, ale dívali se na ně jen zpoza stěny. To ale nejde – musí vnímat a sledovat, co spotřebitelé dělají, co je v souvislosti s produktem zajímá, jak se o něm baví. Mark Earls

Pokud nevíte, kam jdete, pravděpodobně skončíte někde jinde. Lawrence J. Peter

Nemáme peníze, takže budeme muset začít přemýšlet. Bill Bernbach (DDB)

Jestliže to neprodává, není to kreativní. David Ogilvy

Reklama je uměním tvarování touhy, která dostává výraz ve značkovém zboží. Tomáš Hrivnák

Minimalizujeme riziko tím, že je maximalizujeme. Hans Rausing (TetraPak)

V reklamní džungli, kde každý po každém něco pokřikuje, na sebe můžete upoutat pozornost jen tehdy, když budete mít dobré nápady, které vaše klienty přímo osloví. Thomas Patalas

Pokud lidem nenabídnete něco chytrého, přitažlivého, neobvyklého, chytlavého, pozoruhodného… pokud jim nedáte něco, o co by se rádi podělili s přáteli, aby je pobavili, aby vypadali chytře nebo zajímavě, aby tím zapůsobili – zapomeňte na marketingový úspěch. Mark Hughes

V reklamě by mělo být obsaženo obojí – komerce i umění. Eric Hirschberg

Ten, kdo celý den pracuje, nemá čas vydělávat peníze. J. D. Rockefeller

Pokud majitel obchodu neví, kudy se zákazníci nejčastěji pohybují, není možné se racionálně rozhodnout, kam co vystavit nebo kam umístit reklamní materiály, které je mají zlákat k nákupu. Paco Underhill

Marketing jako takový je mnohem méně předvídatelný, než si myslíme. Mark Earls

Myslím, že dělat byznys v kterémkoli oboru za neodpovídající cenu je do důsledku podnikatelská sebevražda a výraz neúcty jak k oboru, tak k sobě samému. Michal Donath (DBM)

Vezměte trochu vody, přidejte cukr, nasyťte ji CO2 a nalijte do plechovky. Náklady budou pravděpodobně nižší než čtvrťák. Napište na plechovku Coca-cola a můžete si říct o dolar. Kjell A Nordström, Jonas Ridderstråle

V budoucnu budou jen dva druhy firem: ty rychlé a ty mrtvé. David Vice (Northern Telecom)

Není nic špatného na tom, chtít vydělat peníze, když se chováme lidsky. Fred Kofman

Spotřebitelé se spolupodílejí na marketingu. Seth Godin

Sociální média jsou jako sex v pubertě. Každý to chce dělat, nikdo pořádně neví jak, a když dojde konečně na věc, všichni jsou zklamaní, že to nebylo lepší. Avinash Kaushik (Google)

Guerillový marketing staví na známém marketingovém modelu a doplňuje jej o kreativní a originální prvky se silným zaměřením na zákazníka. Thomas Patalas

Pokud dělám něco, co mě opravdu baví, potom je velmi pravděpodobné, že jsem v tom dobrý. A pokud dělám to, v čem jsem dobrý, je velká pravděpodobnost, že mi za to někdo zaplatí. Tomáš Hajzler

Při plánování a zásobování obchodu zbožím se mohou ztratit ze zřetele dokonce i ty nejzřejmější věci. Paco Underhill

Upoutat pozornost na určitý výrobek dokáže kdokoli. Můžete vytvořit zajímavý příběh, který zaujme spotřebitele a média, a možná dokonce dosáhnete toho, že se o něm začne mluvit. To jsou minimální základy buzzmarketingu. Mark Hughes

Reklama funguje daleko méně, než si představujeme a jsme ochotni připustit. Mark Earls

Značky jsou budovány kolem příběhů. Bill Dauphinais

Šeptanda je ta nejlevnější forma reklamy a také ta s nejvyšší mírou důvěry od zákazníků. Götz Werner (dm drogerie)

Prvním pravidlem marketingu je mít skvělý výrobek. Druhým pravidlem je nikdy nezapomínat na první pravidlo. Victor Kiam (Remington)

Nelze bojovat s velkými konkurenty na jejich vlastním hřišti a myslet si, že budete lepší. I když budete lepší, v přímém boji vás porazí, protože mají víc síly a peněz. Stanislav Bernard

85 % všech reklam je neviditelných. George Lois

Když lidé o něčem říkají, že je to bláznivé, měli bychom se do toho pustit. Když se jim to líbí, znamená to, že už to někdo dělá. Fujio Mitai (Canon)

Čas guerillového marketingu přichází tehdy, když už zákazník není ochoten reagovat na akce konvenčního marketingu, nebo se jimi dokonce cítí obtěžován. Thomas Patalas

Naše práce je vytvořit emocionální spojení. Karen Marderosian

Marketéři dosahují zisků, protože spotřebitelé kupují to, co si přejí, nikoli to, co potřebují. Cestou k ziskovému růstu je uspokojování přání, nikoli potřeb. Seth Godin

Marketing není jednorázová akce, ale proces. Má začátek, střed, ale nikdy konec, proto je to proces. Můžete ho zlepšovat, zdokonalovat, měnit, nebo zastavit. Ale nikdy s ním úplně neskončíte. Jay Conrad Levinson

Marketéři jsou zvláštním druhem lhářů. Lžou spotřebitelům, protože to spotřebitelé vyžadují. Marketéři vyprávějí příběhy a spotřebitelé jim věří. Seth Godin

Nakupování a sex utvářejí sny naší doby. Kjell A Nordström, Jonas Ridderstråle

Marketing je umění nacházet příležitosti, rozvíjet je a výnosně jich využívat. Philip Kotler

Pokud se snažíte přesvědčit lidi, aby něco udělali nebo koupili, myslím, že byste měli používat jejich jazyk, jazyk, ve kterém uvažují. David Ogilvy

Marketing je věcí šíření myšlenek a šíření myšlenek je nejvýznamnějším produktem naší civilizace. Seth Godin

Nejčistší poklad, jaký smrtelné časy mohou poskytnout, je neposkvrněná pověst. William Shakespeare

Ať už si vezmeme jakýkoli vzorek reklamy, obecný postoj inzerenta bude vypadat nějak takhle: jste odporný, zapáchající, zbytečný, sociálně slabý, nymfomanický, neurotický blbec, ale dejte mi svoje peníze! Kenneth Bromfield

Reklama neprodává zboží ani myšlenky, ale šlágrový, hypnotický model štěstí. David Ogilvy

Jsem přesvědčen o tom, že marketing je tou nejmocnější silou, kterou mají k dispozici lidé, kteří chtějí dosáhnout změny. Seth Godin

Google investováním do lidí namísto do reklamy dokazuje hlubší pravdu: Komunikace jako tržní výhoda bude v budoucnu znamenat méně mluvit a více poslouchat. Umair Hague

Marketing je o dosahování výsledků, ať už finančních, nebo jakýchkoli jiných. Geoff Smith

Společnost pobláznila lidi chtíčem a říká tomu reklama. John Lahr

Úspěšní marketéři jsou pouze dodavateli příběhů, jimž se spotřebitelé rozhodli věřit. Seth Godin

Nechte inzerenty stejnou částku, jakou vydávají na reklamu, investovat do vylepšení jejich produktu, a nebudou ho muset propagovat. Will Rogers

Hodnoty národa se poznají podle jeho reklamy. Norman Douglas

Život je příliš krátký na to, abyste prodávali věci, kterým nevěříte. Patrick Dixon

Reklamy jsou jeskynním uměním 20. století. Marshall McLuhan

Reklamní agentura je 85 % zmatku a 15 % agenturní provize. Fred Allen

V marketingu pracují dva typy lidí: jedni uspokojují potřeby, druzí vytvářejí touhy. Juan Carlos Castillo

Naučit se základům marketingu trvá zhruba den. Zvládnout marketing do hloubky bohužel zabere celý život. Philip Kotler

Marketing je umění dělat věci lepšími, než ve skutečnosti jsou. Suso Banderas

Jen idiot by nebloggoval! Nic pro mě za posledních 15 let nebylo profesionálně důležitější než blogging. Dokázal změnit mé myšlení i můj pohled na svět. Je to sakra ten nejlepší marketingový nástroj, navíc je zadarmo. Tom Peters

Co nedokážete vyhodnotit, to nedokážete řídit. Tom Peters

Polovinu peněz, které dávám na reklamu, vyhazuji oknem. Jenže nevím, která polovina to je. Lord Leverhume

Když nebudete růst, potká vás totéž, co nás v takovém případě potkává jako lidské bytostí – když nebudete růst, zemřete. Sergio Zyman

Reklama je navoněná zdechlina. Oliviero Toscani

Pravda je taková, že pokud chcete, můžete měřit návratnost takřka každičkého dolaru, který investujete do marketingu, naprosto stejným způsobem, jakým můžete měřit návratnost investice do nové stáčecí linky nebo do nového nákladního auta. Sergio Zyman

Reklama je první nepřímá daň. Oliviero Toscani

Marketing se dá přirovnat k rozdělávání ohně. I s dobrým podpalovačem zabere pár minut, než se třísky rozhoří natolik, abyste mohli přiložit uhlí nebo polena, a potom ještě nějakou dobu trvá, než se místností začne šířit teplo. Peter Knight (Phoenix)

Marketéři musí přestat šaškovat s těmi žvásty o marketingu jako o neproniknutelné záhadě a musí se vrátit ke své práci. … Marketing není nic tajuplného. Není to žádná alchymie. Je to střízlivá oblast podnikové činnosti, jejíž výkon se může a měl by se řídit přísnými podnikatelskými zásadami. Sergio Zyman

Tajemství marketingu: když se mu věnujete, funguje. Ilise Benun (Marketing Mentor)