Plánování a strategie je to, co v podnikání nejčastěji odlišuje amatéry od profesionálů. Profesionál ví, co dělá. Má cíl a podniká docela konkrétní kroky k jeho dosažení. Podnikatelská strategie mívá nejčastěji podobu marketingového plánu. Ale jsou i jiné nástroje. Píšu o nich v téhle rubrice.

2016 18/7

5 nástrojů, které mi šetří práci

Od |18. 7. 2016|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , |

Kudy chodím, tudy hlásám, že o nástrojích to není. Ty nejlepší věci se podle mě dají vyčarovat s prázdnýma rukama. A mnoho „chytrých vychytávek“ sice funguje, ale jejich nastavováním strávíte daleko víc času, než kolik vám ho reálně ušetří. Při výběru nástrojů, a zejména on-line aplikací, jsem zkrátka hodně opatrná. Přesto jsem našla pár takových, které mi skutečně dělají život jednodušším a které můžu s klidným svědomím doporučit. Do své „první pětky“ jsem vybrala ty, které používám nejčastěji a které jsou dostupné na počítači i na mobilu. Tady jsou. […]

2015 23/12

Chcete získat zákazníky? Zkuste marketingový plán

Od |23. 12. 2015|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , |

„Nabízím masáže (nebo rohlíky, žehlení, koučování, hlídání dětí, kurzy jógy nebo cokoli jiného). Jak mám oslovit nové zákazníky?“ Pokud vás tahle otázka trápí, máte dvě možnosti. Buď kopírovat taktiky a nástroje, které k získávání klientů s úspěchem používají jiní podnikatelé a živnostníci. Nebo vyjít z toho, co potřebuje váš konkrétní byznys. A sestavit si marketingový plán. […]

2015 17/6

5 tipů, jak zvládat e-maily a přitom nepřijít o zákazníky

Od |17. 6. 2015|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , |

Stalo se mi to několikrát. Chtěla jsem něco objednat nebo reklamovat, tak jsem napsala zdvořilý e-mail. Ale ono nic. Ticho. Žádná odpověď. Možná se můj e-mail ztratil kdesi v temných internetových zákoutích. Anebo se nebohý poskytovatel služeb prostě utopil v záplavě doručené pošty. Kdyby se vám náhodou někdy dělo to samé, tady je pět tipů, co s tím. […]

2014 14/12

Cíle, které vám sabotují podnikání

Od |14. 12. 2014|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , |

Prosinec. Do podnikání vnáší namísto klidu stres za stresem. Když konečně zvládnete vrchol sezóny, je třeba ještě napéct, uklidit a nakoupit nějaké dárky. A pak přijde další ne úplně snadný úkol – vyhodnotit letošní rok a nastavit si nové cíle na ten příští. Jenže když se řekne cíl, už se vám dopředu dělá špatně. Co s tím? […]

2014 28/8

Marketingové bludy: Teď není doba na podnikání

Od |28. 8. 2014|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , |

Kdy je ten pravý čas pro začátek podnikání? Je to vůbec vhodné, když nám právě končí mateřská, jsme na vysoké škole nebo všude kolem zuří ekonomická krize? Právě o tom je další díl videosérie Marketingové bludy. […]

2013 2/9

Marketingový plán podle cyklu

Od |2. 9. 2013|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , , , |

Pánové prominou, tenhle článek je převážně pro ženy. Na rozdíl od mužů jsme totiž my ženy cyklické. Na to, co děláme, má poměrně zásadní vliv fáze menstruačního cyklu, ve které se právě nacházíme. Což platí i pro tvorbu marketingového plánu. Pokud jste si plán sestavily a po pár týdnech přestal „fungovat“, možná jste prostě jen začaly v nevhodné fázi. Takže to stojí za to zkusit ještě jednou. […]

2013 1/7

Vyhodnocení je důvod k oslavě

Od |1. 7. 2013|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , |

Rok se překlopil do druhé poloviny. Děti dostaly vysvědčení, většinou i nějakou tu odměnu, a vyrazily na prázdniny. Začátek července je dobrou příležitostí vystavit vysvědčení i svému podnikání. A pořádně oslavit všechny úspěchy. Pravidelné vyhodnocování vám pomůže si lépe nastavit cíle a motivovat se k jejich dosažení. Díky němu také ušetříte peníze, protože včas přestanete dělat aktivity, které vám nic nepřinášejí. Proto si z něj udělejte něco na způsob rituálu. Vytáhněte ze šuplíku svůj marketingový plán a podívejte se, jak si vedete. Máte-li jako hlavní cíl stanovený celkový obrat nebo zisk, měli byste být minimálně ve třetině. Ve většině oborů je druhá [...]

2013 3/4

6 důvodů, proč marketingové plány nefungují

Od |3. 4. 2013|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , |

„Marketingový plán? Tak s tím na mě nechoďte. Zkusili jsme to a bylo to úplně k ničemu.“ I tohle občas slýchám. Na druhou stranu mám celou řadu klientů, kterým se právě díky marketingovému plánu podařilo obrátit firmu do černých čísel, zlepšit obchodní výsledky, a vůbec být ve svém podnikání šťastnější a spokojenější. Proč právě váš marketingový plán neplní vaše očekávání? Tady je šest nejčastějších příčin. […]

2011 2/7

Jak se neminout cílem

Od |2. 7. 2011|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , |

O tom, že marketingový plán je základem celého podnikání, píšu docela často. Z toho samozřejmě vyplývá další otázka, totiž jak takový marketingový plán vytvořit. Nejdůležitější je první krok – stanovit si cíl. „Celý marketingový plán je určován vytčeným cílem,“ říká ve své knize Vysoce účinný marketingový plán Peter Knight. A připomíná, že cíl by měl být užitečný, jasný a snadno pochopitelný. […]

2011 17/5

K čemu vám pomůže poslání

Od |17. 5. 2011|Kategorie: Strategie a plánování|Štítky: , , , , |

„Nejste vy na to poslání nějaká umanutá?“ ptají se mě občas účastníci marketingových kurzů. No, nejspíš na tom něco bude. Ke své obsesi mám ale docela dobrý důvod. Správně formulované poslání se může stát praktickým základem, na kterém dokážete při troše šikovnosti vystavět celý marketing. […]

Přejít nahoru