Co má společného podnikání a psychologie? V dnešní době hodně. Stejně jako svůj život, i svůj byznys totiž ovlivňujeme hlavně hlavou. Jak si tu hlavu nastavit tak, aby hrála spíš pro nás než proti nám, a jak pracovat s nejčastějšími překážkami, jako jsou strachy nebo introjekty, najdete v téhle rubrice.

2016 21/11

Co dělat, když se byznys nedaří

Od |21. 11. 2016|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , |

Rozjeli jste podnikání, o kterém jste vždycky snili. Jenže to vůbec není procházka růžovou zahradou. Někdy to funguje docela dobře, ale jindy máte pocit, že je všechno úplně v pr..li. Nevyděláváte dost peněz, řešíte jenom samé problémy, a kromě toho už vás to ani nebaví. Pochybujete o tom, že vaše práce má nějaký smysl a že svým klientům vůbec přinášíte nějakou hodnotu. […]

2016 20/4

Tarot v podnikání

Od |20. 4. 2016|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

Kolikrát už se vám stalo, že jste se dívali na film, četli knížku nebo naslouchali vyprávění jiného člověka, a najednou vás napadlo řešení vaší vlastní situace, na které jste dlouho nemohli přijít? K takovým situacím často dochází docela spontánně. Přitom existuje způsob, jak je vyvolat cíleně – tarotové karty. […]

2015 3/8

Work-life balance a život na volné noze

Od |3. 8. 2015|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , , |

Posledních zhruba deset let se začíná stále hlasitěji a aktivněji řešit problematika tzv. worklife balance, neboli nalezení rovnováhy mezi osobním a pracovním životem. Toto téma je přitom často mnohem ožehavější právě pro lidi pracující na volné noze, pro které bývá hranice mezi prací a osobním životem poměrně tenká. Proč se k tomuto tématu celých 10 let nepřistupuje správně? To rozebírá v článku psychoterapeut a lektor Martin Zikmund. […]

2015 16/3

40 marketingových mouder

Od |16. 3. 2015|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , , , |

Je mi 40. Dneska. Jsem stejně stará jako firma Microsoft, kapela Iron Maiden, obchodní dům Máj, vodní nádrž Liptovská Mara a model Volkswagen Golf. Dost na to, abych pro vás sepsala 40 marketingových mouder. Za každý rok jedno. Tady jsou. […]

2015 15/2

Co mě můj šatník naučil o marketingu

Od |15. 2. 2015|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , |

Nemám co na sebe. Ten pocit mě pronásledoval řadu let. Přitom jsem vlastnila víc než metrovou skříň plnou sak, kalhot, sukní a košil. Problém většinou byl z toho poskládat něco, v čem bych tu chvíli mohla a chtěla odejít z domu. Můj šatník byl neustálým zdrojem nespokojenosti a frustrace. Nejhorší bylo, že ani další nákupy nepomáhaly. Nakonec jsem zase stála před nacpanou skříní s pocitem, že nemám co na sebe. […]

2015 20/1

9 signálů, že je lepší zavřít firmu

Od |20. 1. 2015|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

Úkolem marketingového poradce je většinou pomoci postavit firmu zpátky na nohy. Přesto už jsem několikrát za svou praxi doporučila přestat se snažit podnikání zachraňovat a raději projekt nebo celou živnost uzavřít. Všechny případy měly něco společného – vždycky se v nich dalo zároveň najít několik z následujících devíti signálů. […]

2014 18/11

5 podnikatelských strachů a jak na ně

Od |18. 11. 2014|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , |

„Dělat kurzy? Mluvit před lidmi není nic pro mě.“ „Já bych tu knihu napsal, ale vůbec na to nemám čas.“ „Tu přihlášku nemá smysl podávat, stejně to nevyjde.“ „Nestihnu to odevzdat včas.“ „Na takový produkt nejsou zákazníci.“ Takovou samomluvu občas vedeme všichni. Ale není za tím ani nedostatek času, ani schopností, ba ani zákazníků. Důvod je docela jiný – totiž strach. […]

2014 15/10

Praporky nejsou všechno

Od |15. 10. 2014|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , |

Máte nápad na skvělý produkt. Spoustu času a peněz investujete do vývoje. Pak ještě nějakou dobu vylepšujete a ladíte detaily. Až produkt konečně s velkou slávou uvedete na trh. Jenže výsledek neodpovídá očekáváním. Prodeje nejdou. Místo nadšené odezvy chladný nezájem. „Nejspíš jsme málo investovali do reklamy,“ říkáte si. Jenže co když je to celé trošičku jinak? […]

2014 27/4

Marketingové bludy: Radosti se nenajíš

Od |27. 4. 2014|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , |

„Když žijete jen pro úspěch, vyhoříte. Když jdete za úspěchem, radost je 50/50. Když zvolíte radost, úspěch je zaručen.“ Tenhle výrok Cindy Joseph jsem před nedávnem sdílela na sociálních sítích. A vyvolal dost bouřlivé reakce, jejichž leitmotivem bylo: to je sice hezké, ale radosti se nenajím. Je tomu skutečně tak? Právě o tom bude třetí díl videosérie Marketingové bludy. […]

2014 15/2

Jak si hodné holky samy brání v podnikání

Od |15. 2. 2014|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , |

Hodné holky jsou ženy, kterým záleží na mínění druhých. Nechtějí nikomu ublížit, být nezdvořilé, ani se nikoho dotknout. Takže se naučily dávat druhým větší prostor než sobě. Napřed se starat o potřeby ostatních, a pak teprve o své vlastní. Tedy, když na to zbude čas. Z většiny hodných holek se stávají skvělé zaměstnankyně. Není divu – dělají, co svým zaměstnavatelům na očích vidí. Úkoly jsou často splněné dřív, než je vůbec stačí vyslovit. […]

Přejít nahoru