Co má společného podnikání a psychologie? V dnešní době hodně. Stejně jako svůj život, i svůj byznys totiž ovlivňujeme hlavně hlavou. Jak si tu hlavu nastavit tak, aby hrála spíš pro nás než proti nám, a jak pracovat s nejčastějšími překážkami, jako jsou strachy nebo introjekty, najdete v téhle rubrice.

2017 26/2

5 + 1 doporučení pro vaše pracovní místo

Psychologie podnikání|

Napadlo vás někdy, že i prostředí, kde pracujete, může mít vliv na váš úspěch, koncentraci a spokojenost? Správně zorganizovaná kancelář může zvýšit váš pracovní výkon. Pokud v práci trávíte mnoho času a máte pocit, že jste vyčerpaní a cítíte únavu, možná vaše kancelář není taková, jaká by měla být. Jak být v práci produktivnější a šťastnější? […]

2017 11/1

10 introjektů, které škodí vám i vašemu podnikání

Psychologie podnikání|

Introjekty jsou nekriticky přejaté kladné nebo záporné názory, postoje, vztahy, hodnoty a vzorce chování, které člověka mohou ovlivňovat po celý život. Většinu introjektů získáváme v dětství, nejčastěji od rodičů, učitelů nebo lidí, které pokládáme za vzor. Rodiče nám je většinou předávají v dobré víře, že nám budou v životě užitečné. Podobně je sami kdysi získali od svých rodičů. A ti zase od svých. […]

2016 18/12

Marketingové bludy: všechno musí být dokonalé

Psychologie podnikání|

Marketing musí být perfektní. V každém nástroji je třeba usilovat o maximální dokonalost. Žádný newsletter, prodejní stránku, článek ani e-mail nesmíte vypustit do světa, aniž byste ho doladili do posledního detailu… Je to skutečně tak? Nebo je to jen další z marketingových bludů? To si povíme v tomhle videu. […]

2016 21/11

Co dělat, když se byznys nedaří

Psychologie podnikání|

Rozjeli jste podnikání, o kterém jste vždycky snili. Jenže to vůbec není procházka růžovou zahradou. Někdy to funguje docela dobře, ale jindy máte pocit, že je všechno úplně v pr..li. Nevyděláváte dost peněz, řešíte jenom samé problémy, a kromě toho už vás to ani nebaví. Pochybujete o tom, že vaše práce má nějaký smysl a že svým klientům vůbec přinášíte nějakou hodnotu. […]

2015 3/8

Work-life balance a život na volné noze

Psychologie podnikání|

Posledních zhruba deset let se začíná stále hlasitěji a aktivněji řešit problematika tzv. worklife balance, neboli nalezení rovnováhy mezi osobním a pracovním životem. Toto téma je přitom často mnohem ožehavější právě pro lidi pracující na volné noze, pro které bývá hranice mezi prací a osobním životem poměrně tenká. Přesto vás teď možná překvapím, když řeknu, že celých těch deset let se k tomuto problému nepřistupuje správně. Work/life balance je totiž o něčem trochu jiném. […]

2015 15/2

Co mě můj šatník naučil o marketingu

Psychologie podnikání|

Nemám co na sebe. Ten pocit mě pronásledoval řadu let. Přitom jsem vlastnila víc než metrovou skříň plnou sak, kalhot, sukní a košil. Problém většinou byl z toho poskládat něco, v čem bych tu chvíli mohla a chtěla odejít z domu. Můj šatník byl neustálým zdrojem nespokojenosti a frustrace. Nejhorší bylo, že ani další nákupy nepomáhaly. Nakonec jsem zase stála před nacpanou skříní s pocitem, že nemám co na sebe. […]

2015 20/1

9 signálů, že je lepší zavřít firmu

Psychologie podnikání|

Úkolem marketingového poradce je většinou pomoci postavit firmu zpátky na nohy. Přesto už jsem několikrát za svou praxi doporučila přestat se snažit podnikání zachraňovat a raději projekt nebo celou živnost uzavřít. Všechny případy měly něco společného – vždycky se v nich dalo zároveň najít několik z následujících devíti signálů. […]

Přejít nahoru