Co má společného podnikání a psychologie? V dnešní době hodně. Stejně jako svůj život, i svůj byznys totiž ovlivňujeme hlavně hlavou. Jak si tu hlavu nastavit tak, aby hrála spíš pro nás než proti nám, a jak pracovat s nejčastějšími překážkami, jako jsou strachy nebo introjekty, najdete v téhle rubrice.

2017 26/2

5 + 1 doporučení pro vaše pracovní místo

Psychologie podnikání|

Napadlo vás někdy, že i prostředí, kde pracujete, může mít vliv na váš úspěch, koncentraci a spokojenost? Správně zorganizovaná kancelář může zvýšit váš pracovní výkon. Pokud v práci trávíte mnoho času a máte pocit, že jste vyčerpaní a cítíte únavu, možná vaše kancelář není taková, jaká by měla být. Jak být v práci produktivnější a šťastnější? […]

2017 11/1

10 introjektů, které škodí vám i vašemu podnikání

Psychologie podnikání|

Introjekty jsou nekriticky přejaté kladné nebo záporné názory, postoje, vztahy, hodnoty a vzorce chování, které člověka mohou ovlivňovat po celý život. Většinu introjektů získáváme v dětství, nejčastěji od rodičů, učitelů nebo lidí, které pokládáme za vzor. Rodiče nám je většinou předávají v dobré víře, že nám budou v životě užitečné. Podobně je sami kdysi získali od svých rodičů. A ti zase od svých. […]

2016 18/12

Marketingové bludy: všechno musí být dokonalé

Psychologie podnikání|

Marketing musí být perfektní. V každém nástroji je třeba usilovat o maximální dokonalost. Žádný newsletter, prodejní stránku, článek ani e-mail nesmíte vypustit do světa, aniž byste ho doladili do posledního detailu… Je to skutečně tak? Nebo je to jen další z marketingových bludů? To si povíme v tomhle videu. […]

2016 21/11

Co dělat, když se byznys nedaří

Psychologie podnikání|

Rozjeli jste podnikání, o kterém jste vždycky snili. Jenže to vůbec není procházka růžovou zahradou. Někdy to funguje docela dobře, ale jindy máte pocit, že je všechno úplně v pr..li. Nevyděláváte dost peněz, řešíte jenom samé problémy, a kromě toho už vás to ani nebaví. Pochybujete o tom, že vaše práce má nějaký smysl a že svým klientům vůbec přinášíte nějakou hodnotu. […]

2015 3/8

Work-life balance a život na volné noze

Psychologie podnikání|

Posledních zhruba deset let se začíná stále hlasitěji a aktivněji řešit problematika tzv. worklife balance, neboli nalezení rovnováhy mezi osobním a pracovním životem. Toto téma je přitom často mnohem ožehavější právě pro lidi pracující na volné noze, pro které bývá hranice mezi prací a osobním životem poměrně tenká. Přesto vás teď možná překvapím, když řeknu, že celých těch deset let se k tomuto problému nepřistupuje správně. Work/life balance je totiž o něčem trochu jiném. […]

2015 15/2

Co mě můj šatník naučil o marketingu

Psychologie podnikání|

Nemám co na sebe. Ten pocit mě pronásledoval řadu let. Přitom jsem vlastnila víc než metrovou skříň plnou sak, kalhot, sukní a košil. Problém většinou byl z toho poskládat něco, v čem bych tu chvíli mohla a chtěla odejít z domu. Můj šatník byl neustálým zdrojem nespokojenosti a frustrace. Nejhorší bylo, že ani další nákupy nepomáhaly. Nakonec jsem zase stála před nacpanou skříní s pocitem, že nemám co na sebe. […]

2015 20/1

9 signálů, že je lepší zavřít firmu

Psychologie podnikání|

Úkolem marketingového poradce je většinou pomoci postavit firmu zpátky na nohy. Přesto už jsem několikrát za svou praxi doporučila přestat se snažit podnikání zachraňovat a raději projekt nebo celou živnost uzavřít. Všechny případy měly něco společného – vždycky se v nich dalo zároveň najít několik z následujících devíti signálů. […]

2014 18/11

5 podnikatelských strachů a jak na ně

Psychologie podnikání|

„Dělat kurzy? Mluvit před lidmi není nic pro mě.“ „Já bych tu knihu napsal, ale vůbec na to nemám čas.“ „Tu přihlášku nemá smysl podávat, stejně to nevyjde.“ „Nestihnu to odevzdat včas.“ „Na takový produkt nejsou zákazníci.“ Takovou samomluvu občas vedeme všichni. Ale není za tím ani nedostatek času, ani schopností, ba ani zákazníků. Důvod je docela jiný – totiž strach. […]

Přejít nahoru