fbpx

Psychologie podnikání

/Psychologie podnikání

Co má společného podnikání a psychologie? V dnešní době hodně. Stejně jako svůj život, i svůj byznys totiž ovlivňujeme hlavně hlavou. Jak si tu hlavu nastavit tak, aby hrála spíš pro nás než proti nám, a jak pracovat s nejčastějšími překážkami, jako jsou strachy nebo introjekty, najdete v téhle rubrice.

Podnikání podle Marie Kondo

Pokud alespoň trochu sledujete média, už jste na ni nejspíš narazili. Marie Kondo je japonská specialistka na úklid a organizaci. Je autorkou několika knih, z nichž dvě vyšly i v češtině – Zázračný úklid a Žít s radostí. Velkou vlnu zájmu zejména v Americe vzbudila také její reality show na Netflixu. A její rady jsou podle mě velmi dobře použitelné jak při úklidu, tak v podnikání. […]

Autor: |2019-02-19T12:13:26+02:0019. 2. 2019|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , , |

Marketingové bludy: preventistická past

Vyvinuli jste nový produkt nebo začali nabízet novou službu. Ta věc je tak úžasná, že by ji rozhodně měli začít používat úplně všichni. Rozhodně každý, kdo má mozek v hlavě. Kdokoli se s vaším novým výrobkem potká, přece na první pohled musí pochopit jeho benefity a koupit si ho taky. Přemýšlíte takhle? Vítejte v preventistické pasti.  […]

Autor: |2018-12-20T11:58:29+02:0024. 10. 2018|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , |

Závist v podnikání

Smutek nad cizím dobrem. Tak závist vcelku výstižně definoval starořecký filozof Zenón z Eleje. Její osten někdy pocítil snad každý, podnikatele nevyjímaje. Závidět se dají domy, auta i značkové kabelky, stejně jako úspěch, vlastnosti, schopnosti, zážitky, a dokonce i morální kvality. Jak na závist reagovat, když se objeví? A dá se tato (vesměs negativně vnímaná) emoce nějak pozitivně využít? […]

Autor: |2018-06-19T13:46:55+02:002. 3. 2018|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , |

Poznejte svůj chronotyp

Občas se mě někdo ptá, jestli může přijít na konzultaci v osm ráno. Odpovídám, že ne, protože na plnou mentální kapacitu se dostávám až kolem desáté. Od té doby, co jsem si přečetla knihu amerického lékaře Michaela Breuse  The Power of When, totiž vím, že biorytmy nejsou výmluva, ale vědecky prokázaný fakt. Doktor Breus na základě odborných studií a zkušeností se stovkami pacientů tvrdí, že každý člověk má v sobě biologické hodiny, které jsou geneticky dané a víceméně se nedají „přeučit“. Zatímco někomu vyhovuje vstávat brzo ráno, jiní zažívají vrchol aktivity až večer či pozdě odpoledne. […]

Autor: |2017-10-10T12:27:36+02:0028. 9. 2017|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

Minimalismus a marketing

Jdou tyhle dvě věci vůbec dohromady? Marketing je to, čemu jsme si zvykli přičítat většinu problémů současné konzumní společnosti. Zvyšuje spotřebu, manipuluje spotřebitele, a i docela svéprávné dospělé nutí kupovat věci, které by si sami od sebe nikdy nekoupili. Minimalismus na první pohled představuje pravý opak. „Znamená jasnost, účel a záměr,“ píše na svém blogu Becoming Minimalist Joshua Becker. „Ve svém jádru je minimalismus vědomé soustředění na věci, kterým přikládáme největší význam, a odstranění všeho, co nás od nich odvádí.“ Z téhle definice vyplývá, že i marketing je možné dělat minimalisticky. Já se o to každopádně už nějakou dobu snažím. Inspirovat [...]

Autor: |2018-05-04T15:09:26+02:0010. 5. 2017|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

Jak čistit prostor

Před hodinou vám skončila schůzka s trochu náročnějším klientem. Ale pořád máte pocit, jako by ještě seděl ve vaší pracovně. Atmosféra v místnosti je těžká, vy jste vyčerpaní a v duchu si pořád přehráváte jednotlivé věty ze schůzky… Zní to jako něco, co znáte? Pokud vás v místnosti, kde pracujete, často bolí hlava, cítíte se bez energie, otrávení a bezdůvodně podráždění, je na čase místnost vyčistit. […]

Autor: |2018-01-22T14:24:07+02:0010. 4. 2017|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

5 + 1 doporučení pro vaše pracovní místo

Napadlo vás někdy, že i prostředí, kde pracujete, může mít vliv na váš úspěch, koncentraci a spokojenost? Správně zorganizovaná kancelář může zvýšit váš pracovní výkon. Pokud v práci trávíte mnoho času a máte pocit, že jste vyčerpaní a cítíte únavu, možná vaše kancelář není taková, jaká by měla být. Jak být v práci produktivnější a šťastnější? […]

Autor: |2017-03-02T13:16:03+02:0026. 2. 2017|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , |

10 introjektů, které škodí vám i vašemu podnikání

Introjekty jsou nekriticky přejaté kladné nebo záporné názory, postoje, vztahy, hodnoty a vzorce chování, které člověka mohou ovlivňovat po celý život. Většinu introjektů získáváme v dětství, nejčastěji od rodičů, učitelů nebo lidí, které pokládáme za vzor. Rodiče nám je většinou předávají v dobré víře, že nám budou v životě užitečné. Podobně je sami kdysi získali od svých rodičů. A ti zase od svých. […]

Autor: |2017-12-17T22:53:40+02:0011. 1. 2017|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , |

Marketingové bludy: všechno musí být dokonalé

Marketing musí být perfektní. V každém nástroji je třeba usilovat o maximální dokonalost. Žádný newsletter, prodejní stránku, článek ani e-mail nesmíte vypustit do světa, aniž byste ho doladili do posledního detailu… Je to skutečně tak? Nebo je to jen další z marketingových bludů? To si povíme v tomhle videu. […]

Autor: |2019-03-27T12:16:53+02:0018. 12. 2016|Kategorie: Psychologie podnikání|Štítky: , , , , , , |