Když se řekne marketing, většina lidí si jako první představí reklamu. Ale marketing není jen reklama. Zatímco marketing je zásadní pro váš úspěch na trhu, bez placené reklamy se jde docela dobře obejít. K typickým nástrojům patří obsahový marketing, web nebo osobní formy prezentace. Ukážu vám, jak na to.
Závislost na reklamě
Reklama vám může pomoci přitáhnout pozornost vašich ideálních zákazníků, nebo rozšířit vaši myšlenku do světa. Ale podle mě funguje mnohem lépe jako koření než jako hlavní surovina. Situaci, kdy je marketingová strategie postavená jenom na ní, říkám závislost na reklamě. Nejčastěji vzniká u e-shopů nebo kamenných prodejen. Ale podobné symptomy už jsem viděla i u poskytovatelů služeb. Zejména takových, které se využívají opakovaně a je v nich velká konkurence, jako jsou například masáže, zájezdy nebo půjčovny sportovního vybavení. Jak poznáte, že se vás to týká? Reklama (nejčastěji PPC) je pro vás dominantním zdrojem byznysu. Investujete do ní poměrně vysoké částky, které [...]