Ideální zákazník

Úvodní stránka/Ideální zákazník

Váš zákazník není každý. První krok k úspěšnému marketingu podle mě představuje ujasnit si, pro jaké lidi chcete pracovat. Náš ideální zákazník je v principu člověk, který chce náš produkt, vidí v něm hodnotu a má schopnost i pravomoc si ho pořídit. Tady najdete několik tipů a návodů.

7 rozšířených mýtů o cílové skupině

Cílová skupina jsou vaši potenciální zákazníci. Čili lidé, kteří mají možnost a chuť kupovat vaše výrobky a služby. Dobře si určit cílovou skupinu je základ úspěšného marketingu. Když přesně víte, kdo je váš zákazník, možnosti, jak ho oslovit, vás začnou napadat úplně samy. Pokud tomu tak není, možná stále ještě věříte některému z následujících sedmi mýtů. […]

Čtyři důvody, proč lidé chválí, ale nekupují

Chvála je skvělá věc. Motivuje, naplňuje nás energií, inspiruje. Ale účty nám nezaplatí. Svůj byznys, produkty a marketing bychom neměli stavět na tom, co lidé říkají, ale co skutečně kupují. Proč lidé chválí, ale nevytáhnou peněženku? Julia Bickerstaff popisuje hned čtyři dobré důvody. […]

Cesta do hloubi zákazníkovy duše

„Poznejte svého zákazníka.“Tohle pravidlo se dočtete na začátku každé učebnice marketingu. Takže se zamyslíte a poznamenáte si, že váš zákazník je zaměstnaný muž ve věku 25 – 40, žijící v Praze. Že takové zjištění vaše marketingové aktivity nikam neposune? To máte bohužel pravdu. Je potřeba to vzít trochu za jiný konec. Cílová skupina je vedle cíle jedním z hlavních pilířů marketingového plánu. Demografické údaje, jako je věk, pohlaví, povolání, region, nebo rodinný stav, představují jen první krok. K sestavení profilu zákazníka, který můžete opravdu použít, je potřeba zajít ještě do psychografie, hodnot a chování. A možná ještě dál. Definice ideálního zákazníka vám pomůže [...]

Zákazníci podle živlů

Kam vítr, tam plášť, za to by dal ruku do ohně, i kámen by se nad ním ustrnul, tichá voda břehy mele. Nejen lidová rčení prozrazují, jakou roli hrály čtyři živly – oheň, voda, země a vzduch – v životě člověka. Koncept, starý jako lidstvo samo, nachází uplatnění i dnes. Například v marketingu. […]

Wanted: ideální klient

Někdo takový pravděpodobně neexistuje – podobně jako ideální agentura. Některé vztahy mezi pracovníky agentur a klienty přesto fungují lépe než jiné. Na straně agentury k tomu jistě přispívají zkušenosti a profesionalita. Může ale průběh spolupráce něčím ovlivnit i sám klient?

Od |27. 10. 2008|Kategorie: Ideální zákazník|Štítky: , |