Vyrovnat se s cenotvorbou v drobném podnikání podle mě zahrnuje dvě základní věci. Tou první je nastavit cenu tak, aby byla atraktivní pro naše ideální zákazníky, a přitom prodávala ty produkty a služby, které chceme prodávat. Tou druhou pak říct si o peníze. S oběma se dá pracovat. V článcích v této rubrice řeším, jak na to.

2013 2/8

Nebojte se zvýšit cenu

Od |2. 8. 2013|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , , , , |

Už dlouho cítíte, že byste se do toho měli pustit. Je vám jasné, jak moc byste to právě teď potřebovali udělat, ale nějak se vám nechce. Dělají to všichni, trafikant na rohu, konkurence, dokonce i váš dodavatel. Jen vy stále nacházíte nové a nové důvody, proč to ještě o pár týdnů či měsíců odložit… O čem je řeč? Přece o zdražení služeb. […]

2012 2/5

Účtování podle ideálního dne

Od |2. 5. 2012|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , |

Ke stanovení ceny produktů a zejména služeb je vhodné znát minimální hodinovou sazbu, za kterou si můžete dovolit pracovat. Jak ji ale určit? Můžete k tomu použít třeba koncept účtování podle ideálního dne. Pomůže vám nejen určit cenu zakázky, ale především vám poskytne větší jistotu při cenovém vyjednávání se zákazníky. […]

2012 31/1

Co potřebujete vědět ke stanovení ceny

Od |31. 1. 2012|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , , |

Jak určit cenu mých produktů nebo služeb? Kolik si za tuhle zakázku mám říct? Tyhle otázky často trápí nejednoho drobného podnikatele. Určit cenu, která je férová pro vás i pro zákazníka, vyžaduje vědět dvě věci; roli, jakou cena hraje v rozhodovacím procesu vašeho zákazníka, a faktory, které ovlivňují vaši cenu. […]

2011 27/11

Tři dobré důvody, proč se vyhnout slevovým serverům

Od |27. 11. 2011|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , |

Ačkoli slevové servery vtrhly na český trh teprve loni, je jich přes dvě stovky a jejich služeb už alespoň jednou využily dvě třetiny internetové populace. Možná i vás už napadlo zkusit na některém z nich nabídnout svoje služby. Ale to, co vypadá jako výhodný a snadný způsob propagace, může mít zejména pro menší firmy smutné konce. A to hned ze tří důvodů. […]

2010 14/10

Jak stanovit dobrou cenu

Od |14. 10. 2010|Kategorie: Cenotvorba a peníze|Štítky: , , , |

Cena je pro většinu drobných podnikatelů kritickým parametrem. Cifra, ke které více méně intuitivně dospívají, ale často nestačí ani na pokrytí všech nákladů. Vodítkem pro stanovení ceny je pro některé živnostníky konkurence, stejně často jsou však určovány víceméně namátkou.  […]

Přejít nahoru