6 tipů jak napsat úspěšnou tiskovou zprávu

/6 tipů jak napsat úspěšnou tiskovou zprávu

Tiskové zprávy jsou základním nástrojem public relations. Ať už s psaním tiskových zpráv teprve začínáte nebo si je chcete po nějaké době osvěžit, následujících šest tipů vám pomůže psát tiskové zprávy ještě efektivněji.

1. Tisková zpráva musí obsahovat nějakou informaci – když v ní není nic nového, aktuálního a zajímavého, je ztráta času ji vůbec vydávat.

2. Celá základní informace (tj. kdo, co, kdy, kde, proč, jak a za kolik) by se měla vejít do prvního odstavce. Novináři v časovém presu krátí odspoda. První odstavec s titulkem by měl tedy v novinách obstát sám o sobě.

3. Standardní součásti tiskové zprávy tvoří: nadpis „tisková zpráva“, datum a místo vydání (tzv. domicil), počet stran, titulek, případně podtitulek, text, odstavec o firmě (tzv. boilerplate) a kontakt, kam se novináři mohou obracet pro další informace, a to v tomto pořadí. Abyste na nic z toho nezapomněli, je vhodné pro tiskové zprávy používat standardizovanou šablonu.

4. Titulek má být zajímavý, ale ne kreativní za každou cenu. Novinář ho stejně nepoužije, když není jeho. Je výhodou, obsahuje-li titulek podmět a přísudek a stručně shrnuje, o čem že ta zpráva je. Když už je ta kreativita silnější než my, aspoň to rozvedeme v podtitulku.

5. Lépe a důvěryhodněji vypadá, pokud tisková zpráva obsahuje nějaký citát relevantního mluvčího. Zejména citově zabarvené výkřiky (je důležité…, je zajímavé…, překvapilo nás…, jsme rádi, že…) je vhodné umístit někomu „do úst“.

6. Tiskovou zprávu je dobré dát před vydáním ještě někomu přečíst. Vlastní chyby má totiž člověk tendenci jaksi nevidět…

 

Foto: Toa Heftiba

Autor: |2017-07-11T17:35:03+00:0030. 4. 2008|Kategorie: Marketing bez reklamy|Štítky: , |
Jsem marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Pomáhám majitelům firem a volnonožcům nastavit si podnikání podle vlastních představ. Používám k tomu dvě kouzla: psychologii a marketing.