Pojmy, jako je jednotný grafický styl, vizuální identita, CI nebo grafický manuál, si většinou spojujeme s velkými firmami. Hodí se něco takového i pro živnostníky a volnonožce? Na to jsem se v dalším díle Marketingových bludů zeptala ekografika Šimona Chloupka.

 

Vizuální styl je něco, co dává firmě tvář. Patří do něj barva, typ písma, způsob grafické úpravy a další elementy, používané na letácích, webech, vizitkách a dalších komunikačních nástrojích.

Mít vizuální styl řešený jednotně se podle Šimona rozhodně vyplatí i malým firmám a volnonožcům. Šetří totiž nejen čas, ale i peníze. Naproti tomu logo patří spíše do firemního podnikání a pro volnonožce zdaleka není nezbytností.

Jak si takový jednotný vizuální styl vytvořit?

„Nejlepší je si na začátku sepsat podnikatelský záměr nebo rovnou marketingový plán, definovat si cílovou skupinu a to, jak by styl měl působit,“ radí Šimon Chloupek. A připomíná, že pro řadu podnikatelů je to první motivace se do něčeho takového pustit.

Dalším bodem je pak výběr vhodného dodavatele. Šimon doporučuje dát především na reference. Pak už lze vytvořený design začít uvádět do praxe.

Snažit se šetřit peníze tím, že na jednu vizitku či letáček natiskneme dva nebo dokonce několik různých oborů podnikání, Šimon rozhodně nedoporučuje. Spoustu lidí vůbec nenapadne tiskovinu otočit. Navíc to pro zákazníky nepůsobí důvěryhodně.

Vhodnějším způsobem úspory je vytvořit si předdefinované šablony nejčastěji používaných dokumentů, jako jsou nabídky, obchodní dopisy nebo prezentace. Ty díky tomu vypadají profesionálněji a jejich příprava zdaleka nezabere tolik času.