Připadají vám knihy o marketingových strategiích a plánech příliš teoretické? Útlá publikace VEMP – Vysoce efektivní marketingový plán, aneb 15 kroků k úspěchu v podnikání od Petera Knighta (Grada, Praha 2007) je onou výjimkou potvrzující pravidlo. Jediné, co v ní najdete, je praxe, praxe a zase praxe.

Knightův marketingový plán tvoří pět základních kroků: cíl, cílová skupina, příběh, komunikace a vyhodnocení. Ty se pak dále větví na celkem 15 postupů.

Kniha nabízí konkrétní a využitelné postupy, jak dosáhnout vytýčených cílů a s pomocí marketingu skutečně prodávat.

Postup, který autor v knize popisuje, využijete nejen v marketingu. Hodí se i jako projektový rámec, podle kterého naplánujete třeba rekonstrukci domu, vánoční večírek nebo vlastní svatbu.

Celou knihou se táhnou praktické příklady firmy Red Cup, která dodává profesionální kávovary do firem a v marketingu se rozhodně nebojí riskovat.

Určitě vám ale neslibuje instantní řešení, které by stačilo nasypat do hrnku a zalít horkou vodou.

„Marketing je jako rozdělávání ohně,“ říká Peter Knight. „I s dobrým podpalovačem zabere pár minut, než se třísky rozhoří natolik, abyste mohli přiložit uhlí nebo polena, a potom ještě nějakou dobu trvá, než se místností začne šířit teplo.“

Knihu vydalo nakladatelství Grada v roce 2007. V současnosti už je rozebraná, ale určitě ji seženete minimálně k zapůjčení v knihovně.

Na webu  autorovy agentury najdete navíc formuláře a další praktické pomůcky (v angličtině).