„Když žijete jen pro úspěch, vyhoříte. Když jdete za úspěchem, radost je 50/50. Když zvolíte radost, úspěch je zaručen.“ Tenhle výrok Cindy Joseph jsem před nedávnem sdílela na sociálních sítích. A vyvolal dost bouřlivé reakce, jejichž leitmotivem bylo: to je sice hezké, ale radosti se nenajím. Je tomu skutečně tak? Právě o tom bude třetí díl videosérie Marketingové bludy.

Přestat v práci naivně hledat radost a místo toho se soustředit na něco, co vydělává peníze. Uznávám, zní to dokonale rozumně a dospěle. Jenže – musíme si skutečně vybírat?

Když necháme radost stranou, může to mít několik důsledků. Předně  – každý den potkáváme spoustu lidí, kteří svou práci nedělají rádi. A na té práci je to zatraceně poznat. Otrávené servírky, naštvaní úředníci, zpruzení lidé v obchodě.

Pro živnostníky a volnonožce to často znamená neschopnost říct si za poctivou práci spravedlivé peníze. Odměnu jsme přece už dostali v podobě zábavy, kterou nám práce přinesla. Nebo ne?

A tak dál oddělujeme radost a vydělávání peněz a necháváme si život na „ažpak“. Díky tomu přitahujeme zákazníky, kteří vůbec nejsou naši, jsme mnohem více ohroženi syndromem vyhoření a postupně ztrácíme integritu a duševní rovnováhu.

Co s tím?

  • Předně – nerezignujte. Zapomenout na radost neznamená chovat se dospěle, ale prostě to vzdát.
  • Neztraťte kontakt se svou vášní, ta pro vás může být motivací a pomoci vám v těžkých chvílích podnikání.
  • Neřiďte se jen penězi a úspěchem – ty jsou vždycky vedlejší produkt.
  • Nechte promlouvat jak rozum, tak srdce. Máme dva zdroje moudrosti a vedení a je škoda je v podnikání nevyužít.

Když se pro vás pocity, které chcete prožívat, stanou vodítkem, mnohem pravděpodobněji vytvoříte firmu, která bude lidská, respektovat vaše potřeby i potřeby vašich zákazníků.

A co vy? Děláte to, co vás baví? Máte zkušenost se zakázkami, které jste dělali jen pro peníze? Prosím, podělte se v komentářích.