Podobnou otázku si klade celá řada malých firem a živnostníků. Pokud k nim patříte také, odpověď vás možná trochu překvapí. Připravte jim zajímavý obsah s přidanou hodnotou a přijdou sami. To je podstata konceptu, který se nazývá obsahový marketing.

Samotný marketing byl po většinu dvacátého století synonymem pro aktivní získávání zákazníků. Což se dělo zejména prostřednictvím reklamy, agresivního telemarketingu a podomního prodeje.

Jenže zákazník se těmito aktivitami cítí přesycen. Letáky rovnou ze schránky sype do koše, billboardům nevěnuje pozornost, na bannery nekliká, prodejcům neotvírá, na nevyžádané reklamní e-maily si nastaví antispamový filtr a místo televizní reklamy se jde vyčůrat.

Není divu, že většina nástrojů, které označujeme jako klasický nebo tradiční marketing, funguje čím dál tím míň. Jsou sice rychlé, ale dosáhnout jejich pomocí alespoň nějakého efektu stojí dost peněz.

Přitom alternativa existuje. Obsahový marketing je založen na tom, že zákazníkům připravíme něco zajímavého a oni si nás sami najdou. Hlavním principem je nabídnout hodnotu, ne zákazníka tlačit k nákupu.

Lákat (strategie pull) namísto tlačení (strategie push) dá víc práce a čekání na výsledky trvá déle. Efekt je ale trvalejší a stačí k němu jen minimum finančních prostředků. Zákazník, který na cestě k vašemu produktu či službě sám musel vynaložit nějaké úsilí, je zpravidla loajálnější a ochotnější nakupovat opakovaně.

nástrojům obsahového marketingu patří například vlastní webové stránky, psaní blogu, guest postingmarketing doporučení, networking, webináře, e-mailing či sociální sítě.

Jak začít s obsahovým marketingem pracovat?

  • Vyprávějte příběh své firmy nebo značky.
  • Věnujte čas a energii pochopení, kdo je váš zákazník, o co se zajímá a co potřebuje.
  • Optimalizujte své webové stránky tak, aby byly dobře viditelné pro vyhledávače.
  • Nabídněte zákazníkům nějakou hodnotu. Mohou to být užitečné tipy, nástroje, odkazy či informace.
  • Propojujte jednotlivé marketingové aktivity do sebe. Do newsletteru zařaďte poslední články z blogu, z blogu odkazujte na sociální sítě a na své fan page nabídněte možnost odebírat newsletter.

Další tipy, jak používat obsahový marketing, najdete v e-knize Marketing bez reklamy. Nebo se objednejte na konzultaci.

 

Foto rawpixel.com,  Unsplash